مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: میدان کهنه قم با رویکرد فرهنگی کف‌سازی و جداره‌سازی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه ساماندهی کف و بدنه میدان کهنه یکی از برنامه‌های مدنظر سازمان بهسازی است، اظهار کرد: این میدان یکی از مهم‌ترین بنا‌های شهری و تاریخی و زنده موجود شهر قم است.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی در احیای بافت تاریخی، افزود: مطالعات این کار در حال انجام و طرحی نیز برای بهسازی فرهنگی تعریف‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) تعریف پروژه‌های بهسازی در هسته مرکزی شهر را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: از طرفی تسهیلگری تملکات تجاری درب یک تا ۶ حرم مطهر بر عهده سازمان بهسازی است.

خاکی ادامه داد: این کار با پشتوانه اراضی ۴۸ هکتاری و همکاری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر به عنوان هماهنگ کننده آستان مقدس فاطمه معصومه، اداره کل راه و شهرسازی و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به ادامه پروژه بهسازی محور عشقعلی در این سازمان گفت: بخشی از این پروژه در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید و با اقداماتی که امسال انجام خواهد شد، این محور تکمیل شده و با شرایط بهتری در اختیار مردم قرار میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۳
۵۷سال است که بااین محله امدورفت دارم متاسفانه روح واقعی ازمیدان کهنه رفته باهیچ بزک دوزکی مثل قبل نمیشه مردان باغیرت وکاری همه مردند الان وقتی رد میشم پرشده جوانان لات هرزه معتاد وبددهن وبیکار وفاسد ومتاسفانه ناامن بخاطر وجود افغانی های غیر قانونی اصلا جای بدی شده الان روح دینداری وشرف وغیرت مرده
آخرین اخبار