مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از بازطراحی خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از محور‌های حرم نمای شهر و بلوار آیت‌الله صدوقی خبر داد.

لیلی نیک خلق احمدی،مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اظهار کرد: درباره بازطراحی خیابان‌های کامل شهر قم، در سال گذشته هفت خیابان مورد بازطراحی قرار گرفت و در سال جاری دو مورد از این هفت مورد سال گذشته به مرحله اجرا و عملیات می‌رسد.

 وی با بیان اینکه این خیابان‌ها شامل ۴۵ متری صدوق و خیابان امام خمینی (ره) می‌شود، افزود: در بازطراحی خیابان امام خمینی (ره) بحث گذرگاه عرضی، نورپردازی‌ها، مبلمان‌ها، جای پارک، حتی سطح‌های زباله، باغچه و مسیر نابینایان مورد نظر قرار گرفت که طرح‌های لازم ابلاغ شد تا برآورد شود و پیمانکار شروع به کار کند.

 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: در بازطراحی بلوار آیت‌الله صدوقی نیز با توجه به طرح‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده مشاور ترافیک به کار گرفته و با مشاور معماری در حال همکاری هستند تا اصلاح هندسی انجام و در شورای طرح‌ها، تصویب و به شورای ترافیک ارسال شود.

 نیک‌خلق‌احمدی با تأکید بر اینکه این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث قرار می‌گیرد، اضافه کرد: حذف و جابه‌جایی برخی دوربرگردان‌ها و ایجاد تقاطع چراغ‌دار در مسیر خیابان اخلاقی ازجمله تغییرات پیشنهاد شده است.

 وی ادامه داد: این مسائل برای اجرا فازبندی شده و اولویت نخست در این مسیر اصلاح مسیر خیابان اخلاقی است که نیاز به تملک نداشته و به‌نوعی در حد اصلاح هندسی اجرایی خواهد شد.

 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: در خیابان امام خمینی (ره) مسئله تصمیم‌گیری برای خط ویژه اتوبوس موضوع مهمی است که در حال حاضر این مسیر ایمنی لازم را ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار