مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به بازطراحی خیابان شهید روحانی، شهید رئیس کرمی و شهید کریمی گفت: در بازطراحی معابر شهری از نظرات شهروندان که مغایر با ضوابط نباشد، استفاده می‌شود.

لیلی نیک خلق احمدی،مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اظهار کرد: برای سال آینده ردیف بودجه با هدف بازطراحی کامل خیابان روحانی، خیابان ۲۰ متری زاد، خیابان کریمی بنیاد و یک خیابان دیگر در نظر گرفته شده است تا طراحی این سه محور انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازطراحی هر خیابان بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد آن انجام می‌شود، افزود: در طراحی این معابر مسئله کف‌سازی، عبور عرضی، مبلمان شهری، سیما و منظر و مسائل رفاهی شهروندان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه بازطراحی بلوار آیت الله صدوقی در حال انجام است، ادامه داد: این خیابان گره ترافیکی زیادی دارد و یک مشاور ترافیک در کنار مشاور معماری به کار گرفته شد.

نیک خلق احمدی خاطرنشان کرد: مشاور ترافیک، حوزه تأثیر ترافیکی این خیابان را مدنظر قرار داد و با استفاده از نرم‌افزار‌های ترافیکی مدل‌های مختلف مدیریت ترافیک این معبر را شبیه‌سازی کرد تا مشخص شود مشکل بلوار آیت‌الله صدوقی چگونه رفع می‌شود که در نتیجه تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

وی در خصوص استفاده از نظرات مردم در طراحی معابر، گفت: انتقادات و پیشنهادات شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ به دست ما رسیده است و مبنای عمل قرار می‌گیرد، بعضی پیشنهادات نیز از طریق نامه‌های شهروندان که به امضای اهالی محل ارسال می‌شود، از طریق شهرداری منطقه به دست ما می‌رسد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم افزود: از طریق شورای شهر درخواست مردم ثبت و به شهرداری منعکس می‌شود تا اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم درخواست و پیشنهاد مردم را در جای مناسب و در صورت مغایرت نداشتن با ضوابط مورد توجه قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار