مراسم بزرگداشت نخستین روز درگذشت آیت الله علی نکونام، عضو فقید جامعه مدرسین در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت نخستین روز درگذشت آیت الله علی نکونام، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، و باحضور علما، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، روحانیون، طلاب و قشر‌های مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام شهر قم برگزار شد و شرکت کنندگان با قرائت قرآن کریم و فاتحه، به مقام علم و فقاهت ادای احترام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد سخنران این مراسم، با اشاره به ویژگی‌های این عالم فقید، وی را شخصیت‌های بزرگ و مطرح جامعه مدرسین معرفی کرد و گفت: آیت الله نکونام به عنوان اسوه اخلاق شناخته می‌شد و در کنار ویژگی‌های اخلاقی، از ابعاد علمی و انقلابی و دینی متعددی برخوردار بود و درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

آیت الله علی نکونام گلپایگانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی حوزه‌های سراسر کشور بود که صبح دیروز و در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

پیکر این عالم فقید هم، صبح امروز بر روی دستان مردم قم تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام ا... علیها به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت الله نکونام در محضر اساتیدی همچون آیات عظام فاضل لنکرانی، نوری همدانی، وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی و جوادی آملی دروس حوزوی را فراگرفت.

تدریس خارج فقه، مکاسب و کفایه و تفسیر قرآن کریم از سوابق علمی آیت الله نکونام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.