در حمله رژیم صهیونیستی به محله المواصی در خان‌یونس بیش از ۳۵۰ فلسطینی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، شهید و زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس را بمباران کرده است.

طبق گزارش شبکه المیادین، منابع پزشکی در این باره اعلام کردند که تا بدین لحظه بیش از ۷۰ تن شهید شده‌اند. منابع فلسطینی از انتقال بیش از ۲۸۰ زخمی به بیمارستان خبر دادند.

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه گزارش داد که تیم‌های امداد و نجات درحال بیرون کشیدن پیکر شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار هستند.

در بیانیه این دفتر آمده است: این جنایت درحالی رخ داده است که بیمارستان‌ها توان پذیرش این تعداد شهید و زخمی را ندارند.

یک منبع پزشکی در بیمارستان ناصر نیز اعلام کرد که بیش از ۷۰ شهید و صده‌ها زخمی به این بیمارستان منتقل شده و این بیمارستان دیگر ظرفیت پذیرش ندارد.

برخی منابع نیز گزارش دادند که با ادامه عملیات امداد و نجات شمار قربانیان درحال افزایش است.بسیاری از قربانیان این حمله کودک هستند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرده است که قادر به ارائه خدمات به مجروحان نیست.

در همین راستا، سازمان دفاع شهری اعلام کرد: وضعیت المواصی بسیار دشوار است و نیرو‌های ما درحال تلاش برای بیرون کشیدن شهدا از زیر آوار هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در تکاپو برای توجیه این جنایت خود مدعی شد که هدف از این حمله ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: مشخص نیست که محمد الضیف در میان کشته‌های خان‌یونس است یا خیر.  روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در این باره اذعان کرد که ارتش رژیم اشغالگر ده‌ها تُن بمب و مواد منفجره در این حمله استفاده کرده است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از ترس واکنش جنبش حماس به حالت آماده‌باش درآمده است.

سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که روز گذشته اطلاعاتی مبنی بر ورود الضیف به خان یونس و حضور وی در میان اوارگان دریافت کرده بود.

حماس: ادعای هدف قرار دادن محمد ضیف در خان یونس کذب محض است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با رویترز تاکید کرد ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در حمله امروز به خان یونس محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام هدف قرار گرفته، کذب محض و کاملا بی اساس است.

سامی ابوزهری خاطر نشان کرد که همه شهدای این جنایت غیرنظامی هستند و آنچه اتفاق افتاده، جنایتی خطرناک در راستای جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت آمریکا و سکوت جهانیان است.

ابوزهری گفت این جنایت پیامی عملی از طرف دشمن بود مبنی بر اینکه به دنبال دستیابی به توافق نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۳
خیلی جنایت میکنند همه سران دنیا هم ساکت نشستند خدا لعنت کنه بایدن لعنتی را اخه این چه جنایتی میکنند اینها هم انسان هستند بی شرفها لعنت به نتایاهو وحشی و روانی تو را خدا کاری بکنید نسل کشی انم مقابل میلیونها انسان جهان
آخرین اخبار