امام جمعه نیمروز گفت: مهمترین دغدغه همه عزاداران باید احیاء دین، نشر معارف دینی و انتقال پیام واقعی قیام امام حسین (ع) و حقیقت وقایع کربلا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان  در نشست با خادمان اباعبدالله الحسین (ع) و هیات‌های مذهبی با اشاره به اهمیت عزاداری، اظهار کرد: مجالس امام حسین (ع) باید مجالس ترویج ایثار، از خود گذشتگی، ترویج سبک زندگی اسلامی، ضد ظلم، ضد سلطه و ضد یزید‌های زمان باشد.

وی ادامه داد: این موضوع با بصیرت افزایی، شناخت درست تاریخ گذشته و معاصر، ایستادن در طرف درست تاریخ، دوری عزاداری‌ها از خرافه‌ها و هرگونه افراط و تفریط و کار‌های نامعقول محقق می‌شود.

امام جمعه نیمروز با تاکید بر استفاده از ظرفیت ماه محرم و صفر برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تکایا، بیان کرد: حرمت‌گذاری به همه مهمانان، عزاداران و خادمان اباعبدالله الحسین با هر سلیقه و ظاهر در تحقق این امر تاثیرگذار است.

 در این نشست که جمعی از پیرغلامان اهل‌بیت، خادمان هیات‌های مذهبی و هیات امناء و دستگاه‌های مربوطه در محل دفتر امام جمعه نسبت به هماهنگی هیات‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه ریزی کردند.

برچسب ها: ماه محرم ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار