امام جمعه شهرستان اهر گفت:تمامی هیئت‌ها باید ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و با حضور حداکثری عزاداری امام حسین (ع) را در فضای باز محلات برپا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان اهر بر دوری کردن هیئت‌های عزاداری شهرستان اهر در استفاده از طبل در ایام ماه محرم تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده گفت: متاسفانه در بعضی از دستجات حسینی شهرستان اهر از طبل‌های آنچنان بزرگی استفاده می‌شود که در شان عزای حسینی نیست و همچنین باعث سلب آرامش مردم می‌شود که لازم است مدیران هیئت‌ها به آن توجه کنند.

او افزود عزاداری‌های ماه محرم باید سنتی باشد و جلوی ورود بدعت‌ها و خرافات گرفته شود.

او گفت: امسال نیز با بیماری کرونا روبرو هستیم و تمامی هیئت‌ها باید ضوابط هداشتی را رعایت کنند و با حضور حداکثری عزاداری امام حسین (ع) را در فضای باز محلات برپا کنند.

امام جمعه شهرستان اهر همچنین خواستار تبیین مسائل روز و به خصوص مدافعان حرم و کسانی که در راه اعتلای اسلام گام بر می‌دارند به صورت مصداقی از سوی مدیران، روحانیون و مداحان هیئت‌ها در کنار عزاداری شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت ضوابط  بهداشتی گفت:هیئت‌های عزاداری باید از ایجاد ترافیک در ساعات عزاداری خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: امام جمعه ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.