مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس اومار در نیمروز با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی یادگار رئیس جمهور شهید در استان است.

ایرج حسن پور  با بیان اینکه معادن بسیار غنی در منطقه سفیدآبه واقع در نیمروز از جمله معدن مس سیاستراگی «اومار»، معدن مس جانجا و آنتیموان وجود دارد که ۹۷ درصد معادن شمال استان را به خود اختصاص داده، افزود: معدن مس سیاستراگی در فاصله ۱۸۴ کیلومتری نیمروزو در روستای اومار واقع شده که با احداث این معدن ظرفیت سالانه آن بیش از سه هزار تن است.

وی با بیان اینکه وجود سه معدن بزرگ در نیمروز، این شهرستان را به یک قطب معدنی در جنوب شرق کشور تبدیل کرده است، تاکید کرد: معدن مس سیاسترگی که کار عملیاتی و اکتشافی آن از سال ۹۹ آغاز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان دارای محدوده‌های معدنی مس، طلا، آهن پلاسری، منیزیت، آنتیموان با ذخایر قابل قبولی بوده که یکی از ظرفیت‌های معدنی این منطقه در نیمروز است.

وی ادامه داد: در این طرح معدنی که توسط شرکت تلاش گران پایدار زر مس ایرانیان انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با افتتاح این طرح معدنی، سالانه سه هزار تن محصول کاتد مس تولید می‌شود.

حسن پور گفت: با بهره برداری از این طرح معدنی زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم خواهد شد.

برچسب ها: صمت ، معدن مس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار