امام جمعه موقت زابل گفت: علت اصلی فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که به نهضت حسینی ارزش و اعتبار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قاسم هاشمی امین  بیان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چیزی جز دعوت به سمت خدا نیست بالاترین و بهترین کار در محرم ترویج معروف عزاداری امام حسین علیه‌السلام است و امام حسین (ع) الگوی اخلاق، ایثار و ازخودگذشتگی هستند و تدبیر ایشان موجب احیای ارزش‌های اسلامی شد و پایه قیام عاشورا احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
 
وی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حقیقت معنای واقعی باید‌ها و نباید‌های الهی است و می‌طلبد که به‌عنوان یک گفتمان جامع بر مبنای حفظ کرامت انسانی، توجه به نزاکت اجتماعی، جذابیت دینی و تابلوی درخشانی از احساس مسئولیت آحاد جامعه موردتوجه قرار گیرد.
 
 امام‌جمعه موقت زابل ادامه داد: بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین علیه‌السلام مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که این دو از مهم‌ترین ارکان دین است و امام در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامی است. چنان‌که در وصیت به برادرش محمد بن حنفیه اعلان فرمود: قـیام مـن بر مبنای تمایلات نفسانی نیست، من به‌منظور طغیان و فساد و تباهی و ستم خـروج نمی‌کنم، بلکه انگیزه‌ام اصلاح امـت جدم رسول خدا است و مقصود و منظورم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
 
 وی تصریح کرد: عنصر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به نهضت حسینی ارزش داد، امام حسین (ع) هم به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ارزش داد. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهضت حسینی را بالا برد؛ ولی امام حسین (ع) این اصل را به نحوی اجرا کرد که شأن این اصل بالا رفت. یک تاج افتخار به سر اصل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نهاد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی خاطرنشان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید راه‌های ترویج معروف و ایجاد انزجار از منکر از طریق ایجاب را بیاید و چگونگی بسط و گسترش را دنبال کند.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم و فراز‌هایی از جامعه کبیره در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: علت اصلی فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اجرای احکام الهی و اقامه نماز در جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار