مدیرکل دامپزشکی لرستان تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی در استان از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی خودداری کنند.

مصطفی زبردست با تأکید بر خودداری هیئت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر عمومی و منزل، اظهار داشت: باتوجه‌به قرارگرفتن در فصل گرم سال احتمال شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام وجود دارد، مردم دام‌ها و نذورات قربانی خود را در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی کشتار کنند.

وی با تأکید بر خودداری هیئت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر عمومی، عنوان کرد: مردم نیز از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی مانند ذبح در معابر عمومی، خیابان و منازل خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و احتمال شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام وجود دارد، مردم دام‌ها و نذورات قربانی خود را در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی کشتار کنند.

زبردست، گفت: باتوجه‌به اینکه کشتار دام خارج از کشتارگاه سبب رهاسازی خون و پسماند کشتار و تجمع حشرات در معابر خواهد شد احتمال شیوع و اشاعه بیماری‌های قابل‌انتقال وجود دارد.

وی افزود: با هماهنگی صورت‌گرفته حتی در ایام تاسوعا و عاشورا کشتارگاه‌های دام استان باز هستند و نظارت‌های شرعی و بهداشتی بر ذبح نذورات مردمی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.