مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان تأمین شده است.

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در نشست خبری شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لرستان با اصحاب رسانه و ارائه عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در این شورا، گفت: یکی از مهمترین کار‌های وزارت راه و شهرسازی که اولویت دولت سیزدهم است تهیه مسکن برای خانوارهاست. بهزاد شاکرمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم احداث چهار میلیون مسکن در کشور هدف گذاری شد افزود: سهم استان لرستان ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد بود که ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد مسکن از این مجموع سهمیه حمایتی است.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: همچنین در حوزه خودمالکی ساخت ۲۲ هزار و ۲۷۳ واحد، ۲۸ هزار واحد روستایی و بازآفرینی ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد در دستور کار قرار گرفته است.

بهزاد شاکرمی با اعلان اینکه سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های حمایتی در سطح استان نیاز داریم گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار تأمین و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نیز برای تأمین شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه راه که پرترافیک‌ترین و پر انتظارترین فعالیت در وزارت راه و شهرسازی است ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۴۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۵۶ کیلومتر شبکه ریلی، ۶۶۱ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی احدات مسیر اربعین در استان با توجه به مطالبه عمومی است که در سفر اخیر وزیر به لرستان توسط استاندار مطرح شد. شاکرمی ادامه داد: این راه مسیری امن برای زوار اربعین بوده که از الیگودرز شروع و از پل سیمره کوهدشت عبور می‌کند که اکثر راه‌های مسیر شکل گرفته و چهارخطه است. وی تأکید کرد: یکی از مهمترین مجوز‌هایی که برای حوزه شریانی و حمل و نقل اتفاق افتاد، استجازه رهبری جهت تهاتر نفت برای طرح راه آهن خرم آباد، دورود و اندیمشک بود که به تازگی ۱۰ هزار میلیارد ریال تزریق و کلنگ قسمت دوم این طرح به زمین زده شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: استان لرستان گلوگاه ترانزیت و کریدور‌های کشور محسوب می‌شود و در بحث جاده‌ای و ریلی در این مفصل قرار دارد و همه تلاشمان را خواهیم کرد که تا پایان امسال همه چهارخطه‌های منتهی به استان تکمیل شود. شاکرمی گفت: در حوزه فرودگاه نیز به لحاظ پروازی از برخی استان‌ها همچون کرمانشاه در وضعیت بهتری هستیم هرچند اختصاص یک پرواز دیگر در روز‌های پنجشنبه را داشته ایم که مورد موافقت ضمنی وزیر قرار گرفت.

برچسب ها: مسکن ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار