رئیس اتاق بازرگانی لرستان از افزایش ۱۵ درصدی حجم صادرات ایران به کشور‌های همسایه طی سال جاری خبر داد.

محمد خاکی صبح امروز در همایش تولید و تجارت در محل اتاق بازرگانی این شهرستان با گرامی‌داشت دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: این چنین همایش‌ها فرصت معتنمی برای ارائه دستاورد‌ها و تدوین نقش پررنگ فعالین در اقتصاد ملی برجسته کنیم.


وی خاطرنشان کرد: باید یادآوری کرد چقدر در تولید ثروت ملی فعالان اقتصادی موثر هستند.


رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در راستای حل مشکلات واحد‌های تولیدی، تصریح کرد: با این وجود باید از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.


خاکی، کمبود نقدینگی را از مهمترین مشکلات فعالین اقتصادی عنوان و تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین تامین مالی با ایجاد کارگروه تامین مالی در استان از جمله راهکار‌ها برای حل این مشکلات بوده است.


وی با اشاره به حذف تسهیلات تکلیفی از نسبت تکلیفی به مصرفی، افزود: انتشار اوراق گواهی ۳۰ درصدی همچنین اشتباهی بود که نباید رخ می‌داد. 
رئیس اتاق بازرگانی لرستان، عدم تقویت بازار سرمایه، مشکلات ناشی از تورم همچون نوسانات قیمت خرید مواد اولیه، برنامه‌ریزی برای فروش محصولات، مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، نوسانت ناشی از نرخ ارز، اخذ عوارض از صادرات محصولات معدنی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ناترازی انرژی و قطع برق و گاز، ساماندهی سامانه‌ها، فاصله گرفتن از تکنولوژی‌های روز، را از مهمترین موانع فعالین اقتصادی برشمرد.


خاکی از افزایش ۱۵ درصدی حجم صادرات ایران به کشور‌های همسایه طی سال جاری خبر داد.

برچسب ها: بازرگانی ، صادرات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.