رییس اتاق بازرگانی ملایر گفت:در دیدار با تجار و بازرگانان اقلیم کردستان زمینه افزایش صادرات و همکاری های تجاری ملایر با کردستان عراق بررسی شد.

حمید بهرامی گفت: طی مذاکرات B۲B متعدد با تجار و بازرگانان  اقلیم کردستان با هدف معرفی و ایجاد زمینه صادرات تولیدات و توانمندی‌های ملایر امیدواریم که زمینه ساز اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

او گفت: تلاش اتاق بازرگانی این است که به‌صورت میدانی گامی موثر برای افزایش صادرات محصولات تولیدی، کشاورزی، معدنی و فنی مهندسی استان بویژه در بحث کشمش و مبل ومنبت و مصنوعات چوبی بردارد.

چند روز پیش اعضای اتاق اصناف استان همدان با سفر به اقلیم کردستان با تجار و بازرگاانان و استاندار اقلیم کردستان عراق دیدار داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر گفت: بیش از ۴۲ معدن در شهرستان ملایر  وجود دارد و  این معادن به تجار عراقی فعال در این زمینه‌ها معرفی شد که قطعا شاهد موج جدیدی از تقاضا در این حوزه در استان همدان خواهیم بود.

به گفته بهرامی، توان ملایر در حوزه هنر‌های دستی از قبیل مروار، مبل و منبت و فرش برای استاندار سلیمانیه و رایزن اقتصادی ایران در اقلیم کردستان عراق و فعالان این عرصه تشریح شد و امکان تبادل اساتید آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی استان همدان قرار گرفته است.

تبادل دانش و مهارت  به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در سطح برون مرزی کمک می‌کند و می‌توان صادرات خدمات فنی و مهندسی را رونق دهد.

او گفت:همه اعضایی که دارای کارت بازرگانی هستند و کسانی که تمایل به صادرات دارند نیز می‌توانند با عضویت در اتاق بازرگانی ازحمایت‌های صادراتی تولیدات خود بهره‌مند شوند و ما نیز برای حمایت از کسب و کار و تولیدات شهرستان ملایر از تمامی امکانات خود استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: صادرات ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.