روستای وناب دلفان در مسیر توسعه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از توسعه گردشگری در روستای وناب شهرستان دلفان خبر داد.

عطا حسن‌پور در جریان بازدید از روستای «وناب» در شهرستان دلفان، اظهار داشت: روستای «وناب» به دلیل هم‌جواری با کوه «گل‌اندام» از پنج سراب دائمی برخوردار است که همواره موردتوجه گردشگران و طبیعت دوستان شهرهای اطراف بوده است.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به درخواست اهالی منطقه و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، این اداره کل آمادگی همکاری با اهالی برای ایجاد و احداث مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و یا سنتی و مجتمع پذیرایی را دارد و در این راستا از سرمایه‌گذاران بومی این منطقه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به زیرساخت‌های طبیعی منطقه، امکان تبدیل این روستا به منطقه نمونه گردشگری و یا روستای هدف گردشگری وجود دارد که باید با همکاری اهالی و حمایت از این افراد، زمینه را برای تبدیل به منطقه توریستی ایجاد کنیم.

اصغر قهرمانی فرماندار شهرستان دلفان نیز در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه گردشگری، گفت: دلفان دارای مناطق گردشگری و چشم‌انداز متفاوتی است که نیاز است، این مناطق برای گردشگری عموم ساماندهی شوند.

وی افزود: روستای «وناب» در بخش مرکزی احاطه شده از باغ‌های گردو و میوه است که به دلیل واقع‌شدن در منطقه کوهپایه‌ای از آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از اعتبارات راهداری و همچنین حمایت‌های فرمانداری، زمینه ایجاد راه دسترسی مناسب برای این روستا فراهم شده تا زیرساخت‌های گردشگری بیش‌ازپیش در این منطقه ایجاد شود.

شهرستان دلفان در شمال غربی لرستان و در ۸۵ کیلومتری غرب شهرستان خرم‌آباد در هم‌جواری شهرستان هرسین از استان کرمانشاه واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.