توزیع دستگاه‌های احراز هویت برای برگزاری انتخابات در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان از به روز رسانی و توزیع دستگاه‌های احراز هویت در شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.

احسان یاوری گفت: اخذ رأی در تمام کشور به صورت دستی، اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است که دستگاه‌ها به‌روزرسانی و در شهرستان‌های استان توزیع شد.

وی اظهارداشت: در روز انتخابات، هشتم تیرماه، بر سر هر صندوق اخذ رأی یک نفر نماینده نامزد‌ها حضور خواهد داشت که ستاد‌های مرکزی نامزدها، مسئولان استانی را به وزارت کشور اعلام، سپس به استان معرفی و مسئولان شهرستانی نیز مشخص شده‌اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات لرستان اگر تعداد نامزد‌ها شش و کمتر از شش باشد به ازای هر صندوق یک نماینده در هر صندوق ثابت یا سیار، شهری یا روستایی حضور خواهد داشت.

یاوری ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی پوشش برخط شعب حدود ۹۸ درصد بود، اما در این انتخابات بالای ۹۹ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۱۰ هزار مشارکت، کمتر از دو درصد استعلام‌ها یعنی حدود چهار هزار نفر غیر برخط (آفلاین) بود، گفت: در انتخابات هشتم تیرماه حدود یک درصد غیر برخط خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه توسعه فیبر نوری از اقدامات بسیار بزرگ دولت سیزدهم است، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ پوشش کاملی در شهر‌ها تا درب منازل خواهیم داشت.

یاوری در ادامه به مدارک رأی دهندگان اشاره کرد و گفت: همه رأی‌دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشند و تنها یک بار با ارائه کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند رأی دهند.

وی اظهارداشت: شمارش آرا به صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رأی‌گیری به صورت هماهنگ انجام و صندوق‌های سیار نیز بعد از اعلام پایان رأی‌گیری شمارش خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: در انتخابات هشتم تیرماه هیچ اعلام نتیجه‌ای از طرف استان‌ها و شهرستان‌ها نخواهیم داشت و آمار‌ها از طریق وزارت کشور به‌صورت متمرکز خواهد بود.

یاوری، رئیس‌جمهور فقید را مظهر مردم‌داری، خدمتگزاری، اخلاص، پاک‌دستی، خویشتن‌داری، اخلاق و روحیه جهادی دانست و گفت: شهید جمهور ترازی از مدیر اسلامی را ترسیم کرد که ملاک مدیریت در نظام اسلامی خواهد بود و همه مسئولان باید به رئیس‌جمهور شهید تأسی کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

برچسب ها: انتخابات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.