اجرای طرح ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لرستان

مدیر کل دامپزشکی لرستان از اجرای طرح ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت:طرح ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آغاز شده و در این طرح ۹۰ روستای استان و در مجموع ۹ هزار انواع پرنده مورد رصد، پایش و نمونه برداری سرمی قرار می‌گیرند. 

 دکتر مصطفی زبردست افزود:از ابتدای تیر تا نیمه مرداد ماه طرح پدافند غیر عامل ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان در حال انجام است..

وی گفت:توجه به نقش و اهمیت طیور بومی به عنوان ذخایر ژنتیکی و همچنین تأمین پروتئین خانوار‌های روستایی و عشایری، این طرح با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در استان شروع شده است.

 مدیر کل دامپزشکی لرستان افزود:بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال بین جمعیت پرندگان و انسان است و ارزیابی سرمی و داشتن اطلاعات کافی از نظر وضعیت بیماری در سطح استان دارای اهمیت فوق العاده‌ای برای برنامه ریزی‌های صنعت طیور استان و اجرای عملیات پیشگیرانه از این بیماری است.

دکتر زبر دست با اینکه این طرح به صورت همزمان با سایر استان‌های کشور در قالب ۱۲گروه از کارشناسان دامپزشکی استان با عملیات اجرایی رایگان انجام خواهد شد از همه ی مرغداران هم استانی خواست با گروههای اعزامی دامپزشکی همکاری لازم داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.