آیت الله خاتمی:

رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری در سفر به خرم آباد گفت: انتظار ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی است.

 آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم عمامه گذاری ۲۲ طلبه حوزه علمیه لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزارشد، در خصوص اهمیت انتخابات گفت: انتظار ما مشارکت بالای مردم و انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی است که طلاب و روحانیون نیز باید برای تحقق این امر ویژگی‌های انتخاب اصلح را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را برای تضعیف اهداف انقلاب و نقش ولایت به کار گرفته اند، اظهارداشت: علما و روحانیون باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشند و بصیرت و روشنگری را در جامعه تبلیغ کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه افرادی که معمم می‌شوند شش مرحله گزینش را گذرانده اند، گفت: طلاب سربازان امام زمان (عج) هستند که باید حرمت عمامه را حفظ کنند و قدر جایگاه تبلیغی خود را بدانند.

آیت الله خاتمی افزود: روحانیان لرستان در مقطعی سخنگوی روحانیت کشور بوده اند و آیت الله روح الله کمالوند (ره) کسی بود که پیام روحانیان را برای شاه برد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه لرستان در گذشته حوزه‌ای بانشاط بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه باید برای تربیت مبلغانی سخنور و اثرگذار همت خود را به کار گیرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهارداشت: حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری می‌توانند بیشتر به لرستان بیایند و درس خارج را برای طلاب برگزار کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیت حزب نیست، اما توانسته ۴۵ سال انقلاب را پیش ببرد، گفت: همه شش توطئه کودتا از زمان انقلاب تاکنون با هدایت گری روحانیان خنثی شده است.

وی گفت: روحانیت محبوب مردم است و مردم با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید رئیسی و همراهانش این موضوع را ثابت کردند و سنگ تمام گذاشتند که طلاب و روحانیون نیز باید در همه حال الگو و البته خدمتگزار مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در این مراسم گفت: طلاب و روحانیان باید مردم دار باشند و با سعه صدر و همت جهادی در تبلیغ آموزه‌های دینی و قرآنی کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه پیشینه علمای لرستان، پیشینه‌ای کهن و تأثیرگذار بوده است، افزود: علمای لرستان همواره هدایتگر مردم بوده و هستند که باید تلاش کنیم این پیشینه پر از افتخار همچنان بدرخشد و از دل همین حوزه‌های علمیه، دانشمندان و عالمان بزرگی رشد کنند و باعث هدایت جامعه شوند.

به گفته حجت الاسلام عبدالهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، ۱۳ حوزه علمیه برادران در استان فعالیت دارند.

 

برچسب ها: انتخابات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.