۲۵ هزار عامل اجرایی، انتخابات را در لرستان برگزار می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی و چینش افراد در شعب به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

 احسان یاوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی ۵۰ روز بعد از فقدان رییس جمهور، شخص جایگزین باید با حضور مردم و طی فرآیند انتخابات مشخص شود.

وی افزود: شهادت رییس جمهور شهید، تمامی معادلات اجرایی را بهم زد و در حالی که آمادگی برای امر انتخابات در فرآیندی حدودا ۶ ماهه رخ می‌دهد این مهم با حادثه پیش آمده در کمتر از یک ماه انجام شد.

یاوری با اشاره به انجام ۲ انتخابات سنگین و خستگی نیرو‌ها از سال گذشته تاکنون ادامه داد: با روحیه جهادی به جا مانده از رییس جمهور شهید و اقدامی مهم در کمتر از یک ماه کشور به سوی برگزاری انتخابات پیش رفت، شور انتخاباتی مردم را فرا گرفت و تمامی دستگاه‌ها نیز شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کردند.

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: مشارکت مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و سخنرانی دیروز ایشان نیز حجت را بر همگان تمام کرد بنابراین انتظار می‌رود مردم به ندای رهبری لبیک گفته و شاهد حضور حداکثری پای صندوق‌ها باشیم.

یاوری ادامه داد: یکهزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده که یکهزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار هستند همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است.

وی با اشاره به رعایت چهار اصل ابلاغی مدنظر مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت اضافه کرد: همچنین بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان می‌باشد.

رییس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به تشکیل هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش ها، افزود: ۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده و قالب آنها همان هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

یاوری اضافه کرد: تمام افراد موثر در اجرا، آموزش‌های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم آمده است.

وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اندیشیده شده، تاکنون نیز مساله خاصی در استان مشاهده نشده همچنین سلامت نیز دغدغه جدی مجریان انتخاباتی است تا اصل بی طرفی مجموعه اجرایی رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه سر هر صندوق یک نفر نماینده نامزد‌ها حاضر خواهد بود افزود: اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی، اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است که البته دستگاه‌ها به روز رسانی و در سطح شهرستان‌ها نیز توزیع شده است.

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی پوشش برخط شعب استان حدود ۹۸ درصد بود، اما در این انتخابات بالای ۹۹ درصد خواهد بود که اقدام خوبی از دولت سیزدهم می‌باشد.

یاوری عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۱۰ هزار مشارکت‌های در لرستان، کمتر از ۲ درصد استعلام‌ها یعنی حدود چهارهزار نفر غیر برخط (آفلاین) بود و در این انتخابات نیز حدود یک درصد غیر برخط خواهد بود که نتیجه توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم است.

وی همچنین گفت: تمامی رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته باشند و با ارایه کارت ملی یا شناسنامه رای دهند، همچنین شمارش آرا به صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رای گیری به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

یاوری تاکید کرد: این انتخابات به هیچ وجه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام نتیجه نخواهیم داشت و نتایج به صورت متمرکز از طریق وزارت کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: رییس جمهور شهید مظهر مردم داری، خدمت گذاری، اخلاص، پاکدستی، خویشتن داری، اخلاق و روحیه جهادی بود و ترازی از مدیر اسلامی ترسیم کرد که ملاک مدیریت در نظام اسلامی خواهد ماند و همه مسوولان باید به ایشان تاسی کنند.

وی افزود: نقش رسانه‌ها در وفاق و وحدت اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و انتظار می‌رود رسالت مهم خود را در انتخابات پیش رو نیز به نحو احسن ایفا نمایند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیر ماه برگزار می‌شود.

برچسب ها: انتخابات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.