معاون سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است و زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار بگیرند.

هر ساله خیل عظیمی از شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام در ایام منتهی به اربعین حسینی راهی عراق می‌شوند تا خود را به کربلای معلی برسانند.

حالا که ۴۷ روز مانده به اربعین حسینی سازمان حج و زیارت از زائران اربعین خواسته که حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند.

با توجه به تجربه سال‌های قبل رفته رفته به تعداد زائران اربعین افزوده خواهد شد و همانند سال‌های گذشته که میلیون‌ها زائران ایرانی راهی کربلا می‌شدند پیش‌بینی می‌شود امسال هم میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین در ایام اربعین حسینی راهی کربلای معلی شوند.

 حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ثبت نام اربعین از هفده تیر آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به سامانه سماح مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام باید شماره تلفن همراه به نام شخص ثبت‌نام کننده باشد و سایر مراحل ثبت نام را انجام دهند گفت: امکان انتخاب مرز خروجی، تاریخ خروج و بازگشت و بسته بیمه‌ای مورد نظر در هنگام ثبت نام وجود دارد که پس از پرداخت حق بیمه، کد رهگیری برای زائران ارسال می‌شود که به معنای قطعی بودن ثبت نام است.

محمدی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است گفت: زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار بگیرند و گذرنامه معتبر برای خروج از مرز داشته باشند.

وی گفت: ملاحظاتی نیز توسط کمیته بهداشت و درمان وجود دارد که در سامانه سماح در دسترس قرار دارد که براساس نوع بیماری، توصیه و حتی منع سفر خواهد داشت.

یکی از دغدغه‌های اصلی زائران اربعین در ایام منتهی به اربعین مسئله درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه است که سخنگوی فراجا در این خصوص گفته افرادی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا ۵ سال اعتبار دارد و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی گفت: کسانی‌که اعتبار گذرنامه عادی (قرمزرنگ) آنان تمام شده است و یا افرادی که می‌خواهند گذرنامه زیارتی جدید بگیرند هم می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در اولین فرصت، گذرنامه زیارتی با نازلترین قیمت (حدود ۶۵ هزار تومان) و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به درب منزل آنها ارسال خواهد شد.

 منتظرالمهدی اظهار کرد: دریافت گذرنامه زیارتی صرفا از طریق وب سرویس و نرم افزار موبایلی «پلیسِ من» انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ انجام نمی‌شود.

برچسب ها: اربعین ، گذرنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
یاحسبن یاعلی یاابوالفضل ????
آخرین اخبار