فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به تشریح عملکرد این قرارگاه در حوزه مهارت‌آموزی سربازان پرداخت.

سردار محمدجواد زاده‌کمند؛ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد این قرارگاه در حوزه مهارت‌آموزی سربازان پرداخت.

سردار زاده‌کمند با بیان اینکه دوران سربازی فرصتی است که جوانان ما در عرصه دفاعی و امنیتی دستاورد داشته باشند، اظهار کرد: در طول هفت سال گذشته، یک میلیون و ۶۸۶ هزار نفر تحت پوشش دوره‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد ۹۲۳ هزار نفر مهارت‌های تخصصی را فرا گرفتند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر تحت آموزش تخصصی قرار گرفته و ۳۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز دوره‌های مهارت عمومی را طی کردند.

سردار زاده کمند به ارائه تسهیلات به سربازان پرداخت و ادامه داد: از حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط در سال گذشته تاکنون ۹ هزار نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی از برگزاری دومین مرحله مسابقات مهارتی سربازان خبر داد و گفت: تلاش برای استانداردسازی فضا‌ها و محتوا‌های آموزشی، ایجاد انگیزه برای سربازان و... از جمله این اهداف است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله سازمانی، شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود، گفت: از اول مردادماه این مسابقات در ۲۰ رشته برگزار می‌شود که نانوایی، آشپزی، خیاطی، آرایشگری، عکاسی دیجیتال، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، برنامه‌نویسی پایتون، کمک‌های اولیه، تعمیر تلفن همراه، برق‌کاری ساختمان، تعمیر آبگرمکن و پکیج، سرویس خودرو و ... برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر از سربازان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار