رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۱۰ هزار شهید مفقودالاثر در کشور هستند که برخی از آنها تفحص شده‌اند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعداد شهدای ما که اسیر شدند مشخص نیست، برخی از این شهدای عزیز در بدو اسارت شهید شدند و برخی در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند و آنقدر غریب بودند که حتی تعداد آنها مشخص نبود.

معاون رئیس جمهور گفت: تحمل فضای غربت بسیار سخت است، انسان حتی در سفر‌ها احساس دلتنگی می‌کند، اما اسرای ما که حتی خانواده هایشان از زنده بودن آنها خبر نداشتند، جهاد کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند لذا این شهدا روح بزرگی داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۱۰ هزار شهید مفقودالاثر در کشور هستند که برخی از آنها تفحص شده‌اند. شهدا نظاره‌گر و شاهد اعمال ما هستند.

 قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان‌کرد: رهبر معظم انقلاب خانواده‌های شهدا را خاکریز دوم جبهه معرفی می‌کنند، در سال‌های دفاع مقدس هر مادر شهیدی که فرزندش شهید می‌شد فرزند دیگرش را راهی جبهه می‌کرد و به دیگران روحیه می‌داد و برای همین ما در سال‌های دفاع مقدس پیروز شدیم.

معاون رئیس جمهور گفت: باید به موضوع شهدا و شهادت توجه کنیم. شهدا کسانی هستند که مدال عاقبت‌بخیری را کسب کردند و یاد شهدا باعث می‌شود که چگونه زندگی کردن را یاد بگیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان‌کرد: انسان در هر لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شود پس باید کاری کند که مسیر زندگی‌اش درست باشد. برگزاری این کنگره‌ها تمسک جستن به شهدا است و اینکه نشان دهیم که شهدا را فراموش نکرده‌ایم. امیدواریم تا پایان کنگره تعداد شهدای غریب در اسارت مشخص شود، زیرا این شهدا جایگاه والایی دارند و امیدوارم خدا ما را قدردان شهدا قرار دهد.

برچسب ها: شهدا ، مفقودالاثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار