معاون وزیر ارشاد:

سفر مدرن نیست و یک پایگاه سنتی دارد

احمدوند گفت: قبل از اینکه مسافر در اتاق خود در هتل مستقر شود کتاب‌ها در اتاق وی باید گذاشته شود.

میثم جعفری مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: کتابخانه‌های مجموعه هتل‌های کوثر به چهار هزار نسخه کتاب در حوزه کودک، نوجوان، رمان و بین الملل تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در ایران قالب هتل‌ها دولتی است و شکل و مدیریت هر کدام متفاوت است، اظهار داشت: مجموعه گروه‌های هتل‌های کوثر بیشترین خدمات را به خانواده ایثارگران ارائه می‌دهند.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگران از کشور‌های خارجی به ایران می‌آیند با مسئولان میراث فرهنگی در خصوص تجهیز همه هتل‌ها به کتابخانه مذاکره داشتیم، البته طبق استاندارد‌های موجود هتل‌های پنج ستاره باید کتابخانه داشته باشند، اما متاسفانه در هتل‌های ایران اینگونه نیست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر با بیان اینکه مجموعه هتل‌های کوثر دارای شامل ۹ هتل است، گفت: با توجه به اینکه سازمان ما فرهنگی و هنری است و ۳۰ درصد فعالیت‌های ما گردشگری است سعی کردیم فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگی گسترش دهیم.

جعفری خاطرنشان کرد: فعالیت زنجیره‌ای سلامت در هتل‌ها برای اولین بار در کشور در حال اتفاق افتادن است که می‌تواند باعث جذب گردشگر شود. مرکز گردشگری سلامت تاکنون در هتل‌های هویزه، قدس، کوثر رامسر، سفیدکنار انزلی و کوثر البرز و خورشید هشتم راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر با بیان اینکه مرکز گردشگری سلامت در راستای ارائه خدمات سلامت برای بیماران خارجی در هتل‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این مراکز یک پرستار آشنا به بیماری‌های مختلف و مسلط به زبان‌های خارجی مستقر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد راه اندازی مرکز گردشگری سلامت و کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثربخش باشد و سیره شهدا به همه کار‌ها برکت بدهد.

در جریان این مراسم کتابخانه‌های مجموعه هتل‌های کوثر به صورت ویدئو کنفرانس و کتابخانه هتل هویزه تهران با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به تجهیز کتابخانه هتل‌ها کمک می‌کنیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما برای تجهیز کتابخانه به سازمان فرهنگی و هنری کوثر کمک می‌کنیم، گفت: پیشنهاد می‌دهم مسابقه سفرنامه برای مسافرانی که به هتل می‌آیند برگزار کنید ما هم برای دادن هدایا سفرنامه به شما کمک می‌کنیم، برخی از کتاب‌های نفیس ما می‌توانند در فروشگاه‌های هتلی به مسافران عرضه شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از توجه مدیران هتل‌های و سازمان کوثر به کتاب سپاسگزارم و این رویکرد را مغتم می‌دانم، از طرفی موضوع گردشگری در سنت دینی و ملی ما برای کسب دانش، عبرت، فرار از ظلم برای مورد توجه بوده و نکاتی درباره سفر در احادیث و کتاب‌های ما آمده است.

از تولید ادبیات سفر حمایت کنید

احمدوند ادامه داد: سفر مدرن نیست و یک پایگاه سنتی دارد. کتاب هم از پدیده‌های فرهنگی داری قدمت است که وقتی که به این موضوع توجه می‌کنیم اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه اقدام شما نمادین و ارزشمند است، گفت: پیشنهاد می‌دهم، مسافران بتوانند علاقمندی خود را قبل از سفر مطرح کنند و قبل از اینکه آن فرد در اتاق خود مستقر شود کتاب‌ها در اتاق وی گذاشته شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیشنهاد بعدی من این است که از تولید ادبیات سفر حمایت کنید، تولید سفرنامه از توصیه‌های سفر‌های ماست. می‌توانید مسابقه برای سفرنامه‌ها برگزار کنید ما هم در این زمینه به شما کمک می‌کنیم.

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار