مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۴۴ ایستگاه هواشناسی در استان فعالیت می‌کند و بزودی چهار ایستگاه دیگر به مجموعه موجود اضافه می‌شود.

شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: داشتن ایستگاه‌های هواشناسی متعدد این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا کارشناسان به داده‌های بیشتری دست یافته و پیش بینی‌های دقیق تری در حوزه هواشناسی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس استاندارد‌ها بایستی بر اساس وسعت به ازای هر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر یک ایستگاه هواشناسی احداث شود که در حال حاضر در استان قزوین ۴۴ ایستگاه هواشناسی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز‌ها بایستی ایستگاه‌های جدید هواشناسی احداث کنیم که در این راستا چهار ایستگاه تمام خودکار در باراجین برای شمال شهر، آبگرم، دانسفهان و الوند احداث خواهد شد.

تبدیل ایستگاه‌های سنتی باران سنجی به اتوماتیک

شیخ الملوکی اضافه کرد: در استان قزوین ۲۹ ایستگاه باران سنجی سنتی داریم که یکی از پروژه‌های ما تبدیل آنها به اتوماتیک است که اگر بتوانیم این تجهیزات را به روز رسانی کرده و ایستگاه‌های جدیدی را هم اضافه کنیم قادر خواهیم بود با دسترسی به اطلاعات پایه بیشتر وضعیت پیش بینی‌های خود را در عرصه هشدار‌های گرد و غبار، کشاورزی و آب و هوا مطلوب و کیفی‌تر کنیم.

وی بیان کرد: برای احداث و راه اندازی هر ایستگاه هواشناسی در استان قزوین به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار