مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در استان‌های قزوین و زنجان گفت: ۶۲ کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن در محدوده استان قزوین با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح شده و در ماه‌های آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

رحیم نصیرزاده مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در استان‌های قزوین و زنجان در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: جاده قزوین، الموت به تنکابن از پروژه‌های مهم ملی است که در سال ۸۶ بعنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور کلید خورد و در سال ۹۴ اجرای آن به شرکت ساخت محول شد که این مسیر به طول ۱۶۴ کیلومتر در دست اجراست.

وی بیان کرد: حدود ۹۶ کیلومتر از این جاده در محدوده استان قزوین در چهار قطعه و ۶۸ کیلومتر در محدوده استان مازندران در دو قطعه اجرا می‌شود.

نصیرزاده یادآورشد: این پروژه بدلیل مشکلات زیست محیطی و اعتباری چند سالی دچار وقفه و رکود شد که با نشست‌های تخصصی توانستیم با ایجاد گالری برای عبور وحوش بخش زیادی از چالش‌ها را حل کنیم.

این مدیر بیان کرد: ۶۲ کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن در محدوده استان قزوین با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح شده و در ماه‌های آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در استان‌های قزوین و زنجان گفت: ساخت دو گالری برای عبور وحوش منطقه، ۹ دستگاه پل و ۴.۵ کیلومتر دیوار ساخته شده و خاکبرداری به میزان ۷ میلیون مترمکعب، دو میلیون مترمکعب خاکریزی، روکش آسفالت ۳۸۲ هزار مترمکعب و اتصال ۳ کیلومتر مسیر به اتوبان از کار‌های انجام شده است.

نصیرزاده اظهارداشت: در محدوده استان تاکنون ۹۹۵ میلیارد هزینه شده که در سه سال ۴۶۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده و ۲۳۰ میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران باقیمانده است.

این مدیر اظهارداشت: با یک پیمانکار غقد قرارداد کردیم تا برای نصب نیوجرسی و نصب علایم و خط کشی مسیر آماده شده اقدام کند که بتوانیم محدوده استان را آماده تردد خودرو‌ها کنیم.

وی گفت: برای اجرای ۳۴ کیلومتر مسیر باقیمانده به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با تکمیل این طرح در سه سال آینده مسیر جدیدی در محور قزوین به استان مازندران گشوده می‌شود و با کوتاه شدن مسیر، سالانه میلیون‌ها لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

با تکمیل و افتتاح جاده قزوین- الموت- تنکابن طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر، زمان طی مسیر از ۶ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته و سالانه بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می‌شود.

توسعه گردشگری بیشتر در رودبار الموت و رودبار شرقی، توسعه منابع مالی و زیربخش‌های کشاورزی و دامداری، ساماندهی روستا‌های منطقه الموت با تشویق و جذب توریست و بهره‌برداری از معادن الموت از دیگر مزایای احداث جاده قزوین، الموت به تنکابن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.