رئیس پایانه راه آهن قزوین گفت: در دولت سیزدهم دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا توسط قطار در مسیر ایستگاه‌های راه آهن جابه جا شده است.

امجد رئیس پایانه راه آهن قزوین در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: در مسیر راه آهن شمالغرب تعداد ۱۲ رام قطار باری و ۳۰ رام قطار مسافری خدمت رسانی می‌کنند که ۳ رام قطار حومه است.

وی بیان کرد: در سه ماهه امسال بیش از ۲۲۰ هزار نفر مسافر توسط قطار‌های مسافری در این مسیر جابه جا شده اند و ۳۷۰ هزار تن کالا نیز توسط راه آهن جابه جا شده که در زمینه تخلیه بار نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته ایم.

رئیس پایانه راه آهن قزوین یادآورشد: در دولت سیزدهم دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا توسط قطار در مسیر ایستگاه‌های راه آهن جابه جا شده است.

اجرای ۳۰ پروژه فنی در ایستگاه‌های راه آهن استان قزوین 

این مدیر یادآورشد: در حوزه فنی و عمرانی در استان قزوین ۳۰ پروژه عمرانی در ایستگاه‌های راه آهن استان اجرا شده که برای عملیاتی شدن آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: پل‌های روگذر هل آباد، زاغه و زیرگذر یانس آباد، حصار خروان و خاکعلی انجام شده است.

امجدی گفت: در حوزه زیرساختی بهسازی، ساخت سکو، سالن مسافربری، سرویس بهداشتی، در ایستگاه راه آهن آبیک انجام شده و در ایستگاه قزوین سکو‌های یک و دو احداث و نصب دو دستگاه پله برقی و یک دستگاه آسانسور به پایان رسیده است.

رئیس پایانه راه آهن قزوین اضافه کرد: همچنین اجرای سیگناکتینگ دو خط در ایستگاه قزوین انجام شده و خط دوم قزوین به سیاه چشمه تحول گرفته شده و در حال حاضر پروژه طرح فیبر نوری در دست اجراست.

امجدی در خصوص سرعت قطار‌های مسیر نیز اظهارداشت: سرعت قطار در مسیر قزوین به تهران بایستی ۱۶۰ کیلومتر باشد که به دلیل وجود ۱۰ تقاطع در این مسیر در حال حاضر قطار‌ها با سرعت ۱۴۰ کیلیومتر تردد می‌کنند.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرعت قطار‌ها انجام شده و ایمن سازی مسیر صورت گرفته تا اجرای این طرح نیز عملیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار