رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: فرآیند ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان استان همزمان با سراسر کشور در قزوین آغاز شد.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: امسال برای نخستین مرتبه کنکور سراسری مجزا و اختصاصی برای جذب دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد که با استقبال خوب داوطلبان نیز همراه بود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبانی که برای جذب در دانشگاه فرهنگیان مجاز دانسته شدند در مرحله بعد از برگزاری کنکور نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند، بیان کرد: این افراد در نهایت مورد مصاحبه یا ارزیابی ورودی دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرند تا جایی که هم اکنون داوطلبان در سومین مرحله پالایش قرار دارند و از میان ۸۰۰ هزار داوطلب سراسر کشور در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، حدود ۸۵ هزار نفر مرحله ارزیابی مصاحبه را طی خواهند کرد.

به گفته مشهدی، در استان قزوین نیز حدود ۲ هزار داوطلب در مرحله ارزیابی قرار دارند که پس از ۱۵ روز و انجام مصاحبه، به ازای هر سه داوطلب، یک نفر پذیرفته خواهد شد.

وی افزود: برخلاف سال‌های گذشته که روند مصاحبه به صورت سنتی انجام می‌گرفت، امسال این مصاحبه‌ها به روش جدیدتری انجام می‌شود که هم عمیق‌تر و دقیق‌تر خواهد بود چرا که ارزیابان این دوره از قبل آموزش و دوره‌های مختلفی دیده اند تا نسبت به مشاهده سطح، طبقه بندی و ارزیابی داوطلبان به درستی اقدام کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: روند ارزیابی‌ها نیز براساس مدل شایستگی صورت می‌پذیرد و داوطلبان در این مدل در شرایطی قرار می‌گیرند که طی آن موقعیت‌ها باید عملکرد‌های گفتاری، نوشتاری و حرکتی خود را نشان دهند و این کار منطبق با تجربیاتی است که در انتخاب مدیران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نهایت مجموعه فرآیند‌های ارزیابی منجر به برگزیدن بهترین‌ها خواهد بود.

مشهدی تاکید کرد: این روش شائبه دخالت ارزیابان در فرآیند مصاحبه را بسیار کمرنگ و حذف خواهد کرد و امکان استرس و اضطراب داوطلبان در این فرآیند بسیار کمتر از دوره‌های پیشین است.

این مسئول با بیان اینکه فرآیند مصاحبه چهار الی پنج ساعت به طول می‌انجامد، یادآور شد: بعد از جمع بندی‌ها نتایج ارزیابی گزینش، مصاحبه پزشکی نیز انجام می‌شود و نتایج دوباره به سازمان سنجش اعلام خواهد شد و با تلفیق نمره کنکور و مصاحبه، قبولی داوطلب مورد نظر اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: امیدورایم در این شیوه جدید ارزیابی و کنکور دانشگاه فرهنگیان، تمامی کار‌ها منجر به جذب دانشجویان بهتر و مستعدتر و تربیت معلمان شایسته تری برای آموزش و پرورش و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار