رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: در راستای ماندگاری نام شهدا ساختمان‌ها و فضا‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان قزوین بنام هفت دانشجو معلم شهید استان نامگذاری می‌شود.

حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در اجلاسیه ۷ شهید دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش با تقدیم بیش از یک هزار و ۲۹ دانشجو معلم و یک شهیده بانو بنام فائزه رحیمی در دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کرده و برگزاری یادواره شهدا رسالتی اخلاقی و دینی است.

وی افزود:۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم داریم و کنگره شهدای دانشجو معلم سال آینده در کشور برگزار می‌شود و این اجلاسیه پیش مقدمه رویداد آتی است که مهمترین هدف ما در این رویداد‌ها معرفی الگو‌های ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: شهدای معلم ما چند ویژگی دارند که هم دانشجو و هم معلم بودند و در نهایت به شهادت رسیدند و به دیدار معبود شتافتند تا مسیر راه آیندگان باشند.

وی اضافه کرد: دانشجویان شهید در شرایطی به جبهه رفتند که در دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام شده و معاف از سربازی بودند و حکم استخدام داشتند و نیازی به رفتن به جبهه نبود، اما عاشقانه رفتند تا نشان دهند به دنیا تعلق و وابستگی ندارند.

مشهدی بیان کرد: دانشجو معلمان شهید در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کردند و هر کدام وصیت نامه‌های فرهنگی دارند که تامل در آن آموزنده است.

وی گفت: شهدای دانشجو معلمان شایسته شهادت بودند و با توجه به ضرورت تربیت و آموزش معلمانی که تا ۳۰ سال آینده تعلیم اصولی فرزندان ما را برعهده بگیرند لذا برگزاری اجلاسیه شهدا با محور‌های امید آفرینی و تربیت دینی و اخلاقی با این اجلاسیه تقویت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.