مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ۱۶ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود. 

فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: سهمیه بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۴ هزار و ۱۸۹ واحد است و این نهاد در ۶ شهرستان استان قزوین این طرح را در دست اجرا دارد که خوشبختانه هزار و ۲۰۰ واحد در هفته قبل به اتمام رسید و در مراسمی به متقاضیان واگذار شد.

سبحانی اضافه کرد: در استان قزوین قرار است در مدت چهار سال ۱۶ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک با کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته شود و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده اند و ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در استان قزوین ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده و به مرحله بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان مهلت تعیین شده همه ۱۶ هزار واحد را احداث و واگذار کنیم.

این مدیر یادآورشد: پروژه‌های بنیاد مسکن بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

۶۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: بنیاد مسکن استان در بخش مسکن روستایی و در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تعداد ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد را مقاوم سازی کرده که تاکنون ۶۲ درصد این واحد‌ها مقاوم سازی شده و در کشور شاخص هستیم.

وی افزود: در ۷ روستای استان قزوین تاکنون ۲۸ هزار قطعه زمین تولید شده و آماده سازی در ۳ روستا نیز آغاز شده است و در اجرای این طرح به صورت پایلوت در ردیف ۴ استان شاخص کشوریم.

سبحانی یادآورشد: از مجموع ۲ هزار و ۱۹۹ واحد در دست ساخت توسط بنیاد مسکن درحال حاضر ۲ هزار و ۲۴۶ واحد دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد است و ساخت ۴۸۸ واحد نیز که سال گذشته آغاز شده از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: برای خانه دار شدن محرومان نیز ۵۰۰ واحد در دست احداث است و ۲۵ قطعه زمین رایگان هم تامین شده است تا به نیازمندان اعطا شود.

سبحانی بیان کرد: با توزیع قیر رایگان در ۲۳۰ روستا بیش از دو میلیون مترمربع روکش اسفالت معابر در این مناطق انجام شده است و امسال هم ۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان توزیع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.