تل‌آویو از انتقال درآمد‌های مالیاتی در کرانه باختری به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که به نظرات افراطی خود علیه فلسطینیان شهرت دارد از زمان حمله هفتم اکتبر دارایی‌هایی که متعلق به تشکیلات خودگردان بوده را بلوکه کرده و از انتقال آنها به این نهاد خودداری می‌کرد. با این حال، نگرانی‌ها درباره پیامد‌های این اقدام در نهایت باعث تشدید فشار‌ها بر تل‌آویو شد.

به گزارش الجزیره، وزرای دارایی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین از انتقال ۱۱۶ میلیون دلار درآمد‌های مالیاتی به این تشکیلات از سوی تل آویو خبر دادند. این نخستین بار از ماه آوریل است که صهیونیست‌ها درآمد‌های تشکیلات خودگردان را به این نهاد منتقل می‌کنند.  

رژیم صهیونیستی از طرف تشکیلات خودگردان اقدام به دریافت مالیات کالا‌هایی می‌کند که از سرزمین‌های اشغالی به کرانه باختری منتقل می‌شوند و براساس توافقی که سال‌ها پیش به عمل آمده، این پول را در اختیار رام الله قرار می‌دهد تا برای مدیریت کرانه باختری هزینه کند.  

با این حال، از زمان حمله هفتم اکتبر حماس، تل‌آویو مبالغی را برای هزینه مدیریت غزه کسر کرده و هزینه‌های برق، آب و درمان فلسطینیان در بیمارستان‌های صهیونیست‌ها را از این مبلغ کم می‌کند.  

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از مخالفان سرسخت انتقال این پول به تشکیلات خودگردان بود، زیرا وی تشکیلات خودگردان را متهم به حمایت از حمله هفتم اکتبر حماس به این رژیم می‌کند.  

پیش از این مقامات سازمان ملل و سایر نهاد‌های حقوق بشری هشدار داده بودند که شرایط در کرانه باختری می‌تواند به دلیل ورشکستگی تشکیلات خودگردان از کنترل خارج شود. وزیر خارجه نروژ پیش‌تر هشدار داده بود که اگر درآمد‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان پرداخت نشود، این تشکیلات در تابستان پیش رو دچار فروپاشی و کرانه باختری به غزه‌ای دیگر تبدیل خواهد شد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار