سخنگوی کرملین گزارش رسانه‌های غربی درباره گفتگوی پوتین و ترامپ درباره اوکراین را رد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه که به دنبال ریاست‌جمهوری ایالات متحده است، تصمیمی درباره گفتگو در خصوص اوکراین نگرفته اند. این را دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد.

او در پاسخ به برخی پرسش‌ها درباره گزارش‌های رسانه‌های غربی که گفته می‌شود ترامپ در حال انجام گفتگو با رهبر روسیه در مورد شرایط دستیابی به صلح در اوکراین است، گفت: نه، این درست نیست.

روزنامه آمریکایی پولیتیکو پیشتر به نقل از منابعی گزارش داده بود که ترامپ در حال بررسی امکان انعقاد توافقی است که بر اساس آن ناتو متعهد می‌شود که بیش از این به شرق اروپا و مرز‌های روسیه نزدیک نشود. این روزنامه مدعی شد او همچنین با رئیس جمهور روسیه در مورد «اوکراین» و قلمرویی که مسکو می‌تواند حفظ کند، مذاکره کرده است. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار می‌شود. ترامپ در حال حاضر تعداد لازم رای نمایندگان را برای معرفی نامزد جمهوری خواهان برای پست ریاست دولت به دست آورده است.

پیش از این، رویترز گزارش داده بود که کیت کلوگ و فرد فلیتز مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اجرایی خواهد شد. آنها همچنین اشاره کردند که در صورت امتناع روسیه از مذاکره، ایالات متحده باید کمک به اوکراین را افزایش دهد. به گفته مشاوران، فدراسیون روسیه «می تواند متقاعد شود تا پای میز مذاکره بنشیند و قول دهد پیوستن اوکراین به ناتو را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد.» این در حالی بود که مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت کی‌یف با طرح مشاوران دونالد ترامپ برای صلح موافق نیست.

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت پوتین به زودی به ترکیه سفر می‌کند و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد. وی گفت که در این دیدار موضوع جنگ اوکراین و روسیه، وضعیت سوریه و تبادل اطلاعات درباره پهپاد‌ها بررسی خواهد شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار