زائران اربعین از نظر ابتلا به بیش از ۶۰ نوع بیماری معاینه می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزبانی از زائران اربعین حسینی علیه السلام افتخار بزرگ و فرصتی مغتنم جهت خدمت است که در قالب آن می توان فرهنگ غنی ایرانی و همچنین اشتراکات مذهبی را تبیین کرد.

 حبیب غزنوی در نخستین کمیته بهداشت و درمان اربعین امسال گفت: علاوه بر موضوع دینی، معنوی و باوری مان، اربعین یک فرصت ویژه برای بخش فرهنگی، توریستی و بهبود موضوع "بین المللی سازی در خانه" است.

وی ادامه داد: اشتراکات فرهنگی و مذهبی مشترک با زائران اربعین حسینی که از کشور پاکستان وارد استان می شوند، با توجه به تجارب سال گذشته و همچنین برگزاری دوره آموزشی زبان اردو یک فرصت ویژه برای کادر درمان و دانشجویان است تا در حوزه بین المللی سازی در خانه کار کنند و در راستای توسعه صنعت گردشگری سلامت فعالیت کنند.

وی افزود: تعدادی زیادی از دوستداران امام حسین علیه السلام جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی میل ۷۲ و مرز ریمدان وارد کشور می شوند که به نظر می رسد مشکلی در ارائه خدمات به زائرین وجود نداشته باشد.

دکتر غزنوی گفت: نیروهای جهادی و مردمی به خصوص دانشجویان این دانشگاه همواره عاشقانه و مشتاقانه جهت خدمت به زائران حضور داشته اند.      

وی ادامه داد: نظام مراقبت سندرومیک در پایانه مرزی میرجاوه به صورت ویژه همانند سال های گذشته اجرا خواهد شد و تمامی زائرینی که وارد کشور می شوند از نظر ابتلا به بیش از ۶۰ نوع بیماری معاینه می شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شیوع قابل توجه تب دنگی در امارات اشاره کرد و گفت: با توجه به ناتوانی کشور امارات در کنترل بیماری تب دنگی، اتباع خارجی که سابقه مسافرت به امارات متحده عربی را داشته و قصد ورود به کشورمان از مرزهای سیستان و بلوچستان را داشته باشند باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند و در صورت اثبات بیماری جلوی ورود آنها به کشور گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ترجیح ما این است که زائرین اربعین حسینی (ع) از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شوند و اگر از طریق مرز ریمدان وارد کشور شدند اقامتشان در مناطق جنوبی استان باتوجه به گرمای هوا و احتمال وجود پشه آئدس به کوتاه ترین زمان ممکن برسد.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: باتوجه به تجارب سال های گذشته تمام جوانب برای میزبانی مطلوب از زائرین مورد بررسی قرار گرفته است و امیدواریم با سربلندی از این فرصت ویژه معنوی بهره ببریم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۴ هزار نفر از زائرین از مرزهای شرقی وارد کشور شده اند.

عبدالرزاق نژاد گفت: در اربعین سال گذشته ۴ موکب در شهر زاهدان و در زائر سرای امام رضا(ع)، اردوگاه الغدیر، اردوگاه شهید بهشتی و حسینیه شهید جهان زاده و ۲ موکب در میرجاوه در زائر سرای امام رضا (ع) و موکب مرزی میل ۷۲ میرجاوه دائر بوده و به زوار اربعین حسینی (ع) خدمت رسانی می شده است و برای سال جاری نیز برنامه ریزی دقیق جهت برپایی موکب ها انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار