سیستان و بلوچستان اولویت یک کشور در امر توسعه شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با رویکرد ویژه دولت سیزدهم، این استان اولویت یک کشور در امر توسعه شده به طوریکه تاکنون کار‌های زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این منطقه از سوی این دولت انجام شده است.

رضا شریفی  در جلسه شورای اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قدرت چانه زنی استان در تهران بسیار ضعیف بوده، گاهی تفاوت مساله در میدان و ستاد بسیار زیاد است این بدان معناست که به لحاظ کارشناسی نتوانستیم آن طور که باید استان را در مرکز معرفی کنیم.
وی افزود: اشکال بخشی از این موضوع از سوی ما در سیستان و بلوچستان و بخشی نیز به دغدغه‌ها در سطح ملی بر می‌گردد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان اولویت یک کشور در امر توسعه شده؛ مردم با تمام وجود این موضوع را درک کرده‌اند، کار‌های زیر ساختی خوبی نیز در بحث جبران عقب ماندگی‌های استان انجام شده، اما به شدت به انسجام اجتماعی و مدیریتی در این منطقه نیاز داریم تا کار‌هایی که انجام می‌شود دارای هماهنگی باشد.
وی با بیان اینکه کار‌هایی که انجام می‌شود باید در چارچوب تعریف شده کلان باشد، تصریح کرد: گاهی پیش آمده در مورد یک مساله چندین گروه جهادی در یک منطقه خدمت کنند و از دیگر محلات غافل شوند، اما اکنون این کنشگری در میدان وجود دارد تا دیگر از این گونه مشکلات به وجود نیاید.
شریفی عنوان کرد: به شدت نیازمند انسجام مدیریتی در میدان هستیم از این رو باید لایه‌های مدیریتی و کارشناسی را به لحاظ راهبرد، تاکتیک و تکنولوژی نسبت به مسائل اجتماعی توجیه کرد.
وی در مورد انسجام اجتماعی بیان کرد: نیاز است از ظرفیت‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان بیش از گذشته استفاده کرد خوشبختانه در شمال و جنوب استان به لحاظ تاریخی ظرفیت‌های کنشگری اجتماعی زیادی وجود دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به فرهنگ حشر و مدد در سرحد و سیستان و فرهنگ میارجلی در مَکُران اشاره کرد و افزود: این فرهنگ‌ها نشان دهنده مشارکت مردم در هر ۲ حوزه مدیریتی و اجتماعی است.
وی تصریح کرد: باید طرح‌هایی که در سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود دارای پیوست اجتماعی و فرهنگی باشد که اگر این طور نباشد نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.
شریفی گفت: برای رفع معضلات اجتماعی محلات مختلف نباید یک طور دیده شوند بلکه باید هر محله را متناسب با جغرافیای اجتماعی، عرف و جمعیت آن دید که این امر نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی در این رابطه است.
وی با اشاره به اینکه باید با مردم ارتباط گرفت بیان کرد: ارتباط تعاملی ما با جامعه هدف منجر به اعتماد و اعتماد منجر به امید آفرینی خواهد شد ما نیز در میدان تا حصول نتیجه حضور خواهیم داشت.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به حضور پررنگ رای اولی‌ها در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان اشاره کرد و افزود: پرچم رای اولی‌ها در ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری بالا بوده به طوریکه از مشارکت ۴۰ درصدی استان در انتخابات ۷۰ درصد آن مربوط به گروه سنی جوان ۱۸ تا ۴۵ سال بوده است.
وی با گلایه مندی از حضور کمرنگ بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای بیان کرد: این افراد در حد انتظار برای این دوره از انتخابات حاضر نشدند، اما گروه‌های سِنی جوان به عنوان قدرت نوظهور خود را در استان ثابت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار