تجهیز علوم پزشکی زاهدان به دستگاه آنالیز کروماتوگرافی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فراهم شدن امکان سنجش دقیق وجود نگهدارنده‌ها و کپک‌های قارچی در مواد غذایی و آرایشی بهداشتی با تجهیز این دانشگاه به دستگاه «آنالیز کروماتوگرافی» خبر داد.

حبیب غزنوی گفت: با تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دستگاه آنالیز کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا، امکان سنجش دقیق وجود نگهدارنده ها و کپک های قارچی در مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی میسر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بررسی سلامت مواد غذایی و آرایشی بهداشتی وارداتی در استان بسیار حائز اهمیت است چرا که این اقلام علاوه بر استان در سراسر کشور نیز توزیع می‌شود. وجود کپک‌های قارچی، نگهدارنده‌ها و مانند آن، روی سلامت انسان‌ها تاثیر مستقیم دارند و در صورت وجود هر یک از این مواد مضر در محصولات، بلافاصله از ورود به کشور یا توزیع آن جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه نسبت به دستگاه HPLC قبلی، دقیق تر و پیشرفته‌تر است، تصریح کرد: با اضافه شدن دستگاه جدید به تجهیزات آزمایشگاهی موجود، میزان دپوی اقلام وارداتی در گمرک کاهش می‌یابد.

غزنوی ادامه داد: این دستگاه با ارزش ریالی حدود 50 میلیارد ریال با پیگیری‌های همکاران معاونت غذا دارو از طرف سازمان بهداشت جهانی به مجموعه آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی دانشگاه اهداء شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار