روایت دانشجوی مددجویی که کارآفرین شد

راحله ذبیحی، دانشجوی رشته طراحی لباس است که با کمک تسهیلات دریافتی از کمیته امداد، توانسته است به خودکفایی برسد و به عنوان کارآفرین، برای ده‌ها بانوی دیگر اشتغال‌آفرینی کند.

راحله ذبیحی کارآفرین و  مددجو کمیته امداد امام خمینی  ره بیان کرد: من در حال حاضر دانشجو هستم و علاوه بر تحصیل، برای تأمین معاش خانواده و پرداخت هزینه‌های درمان پسرم که بر اثر تصادف، دچار اختلال مغزی شد، کار هم می‌کنم.

ذبیحی افزود: از زمانی که مجبور شدم به‌تن‌هایی بارِ هزینه‌های زندگی را به دوش بکشم، تصمیم گرفتم با هنری که دارم، کسب‌وکار راه بیندازم و وقتی پسرم تصادف کرد و توانایی راه رفتن را از دست داد، نیاز مالی بیشتر شد.

وی اظهار کرد: مهارت اصلی من در زمینه دوخت لباس عروس است و بیش از ۵ سال، در این حرفه کار کرده‌ام؛ با راهنمایی اطرافیان و با مراجعه به کمیته امداد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کردم که کمک زیادی به من کرد.

این بانوی کارآفرین گفت: اکنون یک مزون عروس دارم و ۱۰ بانوی مددجو نیز بصورت مستقیم با من همکاری دارند و به لطف خدا، به درآمد موردنظرم دست یافته‌ام و می‌توانم از پسِ هزینه‌های زندگی و همچنین درمان فرزندم برآیم.

وی افزود: با داشتن اراده و پشتکار می‌توان موانع پیش‌رو را از میان برداشت و به هدف مورد نظر دست پیدا کرد، چون معتقدم سعی و تلاش، شاه کلید غلبه بر مشکلات است.

ذبیحی بیان کرد: در مسیر زندگی، مشکلات فراوانی وجود دارد که انسان را به سمت تسلیم شدن سوق می‌دهد، اما اگر اراده داشته باشیم و به خدا توکل کنیم، راه غلبه بر موانع را پیدا خواهیم کرد و می‌توان سربلند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار