رشد چشمگیر فضاهای آموزشی در دولت شهید رئیسی

دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در راستای تحقق عدالت آموزشی، گام‌های اساسی و بلندی را به‌منظور افزایش کیفیت آموزشی و تربیتی در سیستان و بلوچستان برداشته است.

میثم لکزایی مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز در سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به امر نهضت مدرسه‌سازی در استان کمک کرده‌اند. سیستان و بلوچستان کانون توجه خیرین بوده در سال گذشته بوده و حضور ویژه سران طوایف و ریش‌سفیدان در عرصه مدرسه‌سازی در استان اتفاق خوبی در استان بوده به‌طوری‌که تعدادی از طوایف در شهرهای مختلف استان ضمن انعقاد تفاهم‌نامه در این امر ورود داشته‌اند.

وی همچنین از همراهی و توجه بنیاد برکت در ساماندهی مدارس کانکسی استان تشکر کرد و گفت: با مشارکت ۴۰ درصدی بنیاد برکت ساماندهی این مدارس در دستور کار اداره نوسازی مدارس استان قرار دارد.

 مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در حوزه احداث مدارس خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه اول سازمان نوسازی مدارس با سپاه پاسداران و احداث یکصد مدرسه به اتمام رسید و در حال حاضر در مرحله امضای تفاهم‌نامه دوم هستیم این مطلب نشان از آن دارد که حوزه فضاهای آموزشی استان از اولویت‌ها بوده است.

 وی همچنین با بیان اینکه دولت با ایجاد ردیف‌های ویژه اعتباری فضاهای آموزشی و طرح محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه کشور به مناطق کم‌برخوردار استان توجه ویژه‌ای داشته است افزود: این امر منجر به تحویل ۴ هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد در سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم شده است که نسبت به مدت مشابه افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

لکزایی با اشاره به مصوبات نخستین سفر رئیس‌جمهور شهید به استان عنوان کرد: به طور ویژه به مباحث فضاهای آموزشی در آن سفر پرداخته شد و مصوبات به طور کامل اجرا شد که می‌توان به احداث ۶ هنرستان در هنرستان‌های قطب سیستان و بلوچستان، تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان به استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان و تخصیص کامل طرح ایجاد فضاهای آموزشی استان اشاره کرد.

این مقام مسئول در خصوص اعتبارات استانی تصریح کرد: اتفاق بسیار خوبی در شورای برنامه‌ریزی استان در سال‌های اخیر رقم خورده و باید از نگاه استاندار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابت اولویت قراردادن حوزه فضاهای آموزشی استان قدردانی کرده و آن این است که در اعتبارات استانی هر سال نسبت به سال قبل آن از سال ۱۴۰۰ تاکنون افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم.

 وی ادامه داد: میزان اعتبار در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در خصوص استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان بیان کرد: در این حوزه بیش از ۱۲ هزار کلاس درس به تجهیزات استاندارد سرمایشی و گرمایشی و سیستم موتورخانه مرکزی مجهز شده‌اند.

لکزایی با اشاره به طرح بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان گفت: بیش از ۶۰۰ مدرسه شاداب‌سازی و بهسازی آنان در سطح استان انجام شده همچنین ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت و ایزوگام در سطح مدارس استان اجرا شده است.

وی به اولویت‌بندی انجام شده در استان در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به ۹۲ درصد رسیده‌ایم؛ اما در حوزه پوشش تحصیلی در متوسطه‌ها ۷۲ درصد و ۵۰ درصد هستیم که نیازمند توجه ویژه علی‌الخصوص ایجاد فضاهای شبانه‌روزی و هنرستانی است تا شاهد افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

این مسئول در پایان به عدالت آموزشی و توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: سرانه فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سال‌های اخیر ۳ برابر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار