یورو ۲۰۲۴؛

انگلیس ۲ - ۱ اسلواکی/ فرار سه شیر‌ها از حذف با جادوی جود + فیلم

تیم ملی انگلیس در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با گل‌های جود بلینگام و ‏هری کین موفق شد اسلواکی را در ماراتونی ۱۲۰ دقیقه‌ای دو بر یک شکست ‏دهد. ‏

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های ملی انگلیس و اسلواکی در شهر گلزن کرشن به مصاف هم رفتند که انگلیس موفق شد در وقت‌های اضافه با نتیجه دو بر یک حریف سرسختش را شکست دهد و به یک چهارم راه یابد.

در دقایق اولیه هر دو تیم سراپا حمله بودند و اسلواکی در همان ‏شش هفت دقیقه اول چند موقعیت خطرناک روی دروازه جردن ‏پیکفورد خلق کرد. انگلیس هم هر زمان که صاحب توپ می‌شد به ‏سرعت به دروازه حریف نزدیک می‌شد. ‏

دو تیم در عین حال درگیرانه بازی می‌کرند و حلیل اوموت ملر، داور ‏اهل ترکیه، در همان دقایق اولیه چهار کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داد تا بازی از دستش خارج نشود.

در دقیقه ۲۵ داوید استرلیچ، مهاجم باشگاه اسلوان براتیسلاوا با ‏حرکتی تماشایی یکی از زیباترین پاس گل‌های این تورنمنت را به ‏هم‌تیمی‌اش ایوان شرانز داد تا اسلواکی پیش بیفتد. ‏

در ادامه انگلیس تلاش زیادی برای گلزنی کرد و حتی یک بار با ضربه فیل فودن به گل هم رسید، اما VAR آن را آفساید تشخیص داد و مردود شد.

اسلواکی هم با بازی منظم خودش حملات انگلیس را دفع می‌کرد البته شانس هم خیلی با انگلیسی‌ها یار نبود و یک شوت از دکلان رایس در این میان به تیر دروازه اسلواکی برخورد کرد. البته اسلواکی هم می‌توانست روی اشتباه وحشتناک بازیکنان انگلیس به گل دوم برسد. در دقیقه ۵۵ جان استونز در میانه میدان به قصد پاس دادن، توپ را در اختیار کایل واکر قرار داد، اما همبازی او در منچسترسیتی برای رسیدن به توپ تعلل داشت و به دیوید استرلک اجازه داد تا شانس خود برای گلزنی را با ضربه از وسط زمین امتحان کند. استرلک متوجه خروج جردن پیکفورد از دروازه شد و فاصله این دروازه‌بان از چارچوب به اندازه‌ای زیادی بود که بازیکن اسلواکی بدون کنترل توپ آن را با ضربه پای چپ به سمت دروازه بفرستد. این ضربه از کنار پیکفورد عبور کرد و خطرناک به سمت دروازه درحال حرکت بود که با قوس زیادی که داشت از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت و وارد دروازه نشد تا انگلیس در جام باقی بماند.

بازی با همین نتیجه رو به پایان بود و همه آماده بودند تا دیگر فینالیست دوره قبل، مثل ایتالیا خیلی زود با جام خداحافظی کند، اما تفاوت انگلیس و ایتالیا در داشتن و نداشتن جود بلینگام خلاصه می‌شد و ستاره رئال مادرید اجازه حذف سه شیر‌ها را نداد.  

پنج دقیقه از وقت‌های تلف‌شده گذشته بود و کمتر از دو دقیقه زمان ‏باقی بود تا حلیل اوموت ملر، داور ترکیه‌ای، سوت پایان را بزند که ‏انگلیس از سمت راست صاحب اوت شد. کایل واکر اوت دستی را ‏پرتاب کرد. توپ پرتابی کایل واکر با برخورد به سر یک مدافع اسلواک به مرکز ‏محوطه جریمه رفت. جود درحالی‌که موقعیت خوبی نداشت و رو به ‏دروازه نبود، به هوا بلند شد و با قیچی برگردانی بی‌نقص و تماشایی ‏توپ را به تور دروازه دوخت تا انگلیس در ثانیه‌های پایانی از شکست فرار کند.

با این گل کار به وقت‌های اضافه کشیده شد، اما در شروع وقت‌های اضافه انگلیس به گل دوم هم رسید. هری کین با یک ضربه سر توانست گل دوم انگلیس را هم بزند.

در ادامه تلاش اسلواکی برای زدن گل تساوی نتیجه نداد و انگلیس با پیروزی دو بر یک حریف سوئیس در یک چهارم نهایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار