یورو ۲۰۲۴؛

تقابل سه شیر‌های کم فروغ با اسلواکی/ نبرد ماتادور‌ها با گرجی‌های پرانگیزه

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز با بازی‌های انگلیس - اسلواکی و اسپانیا - گرجستان پیگیری می‌شود.

در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز نیز ۲ دیدار برگزار می‌شود.

انگلیس - اسلواکی/ ساعت ۱۹:۳۰

انگلیس در حالی پا به بازی با اسلواکی می‌گذارد که عملکرد این تیم در یورو ۲۰۲۴ به شدت مورد انتقاد کارشناسان و فوتبال دوستان انگلیسی قرار گرفته است. سه شیر‌ها در اول گروهی شان صربستان را با یک گل شکست دادند و در بازی دوم و سوم شان مقابل دانمارک و اسلوونی به تساوی یک بر یک و بدون گل رسیدند تا با ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

اسلواکی نیز در بازی اول خود درخشان ظاهر شدند و بلژیک پرستاره را با ۲ گل مغلوب کردند، اما در بازی دوم ۲ بر یک مقابل اوکراین مغلوب شدند. در بازی سوم نیز مقابل رومانی به تساوی یک بر یک دست یافتند تا با ۴ امتیاز به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر گروه‌های یورو راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

انگلیس ۵ بازی از ۶ بازی اخیرش برابر اسلواکی را با برد پشت سر گذاشته است. اسلواکی در ۳ بازی از ۶ بازی قبلی با سه شیرها، گل اول دیدار را وارد دروازه حریف کرده ولی در نهایت در تمامی این بازی‌ها شکست خورده است.

انگلیس به دنبال این است تا برای اولین‌بار در تاریخش، دو مرتبه پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی یورو راه پیدا کند.

اسلواکی برای سومین‌بار، در مراحل حذفی یک مسابقات بزرگ حضور دارد. آنها در هر دو بار قبلی در مرحله یک هشتم نهایی، شکست خوردند و حذف شدند (۲ بر ۱ مقابل هلند در جام جهانی ۲۰۱۰ و ۳ بر صفر مقابل آلمان در یورو ۲۰۱۶

اسپانیا - گرجستان/ ساعت ۲۲:۳۰

اسپانیا در اولین بازی خود در مرحله گروهی کرواسی را با ۳ گل مغلوب کرد. در بازی دوم مقابل ایتالیا با یک گل به برتری رسید و در بازی سوم نیز آلبانی را با یک گل شکست داد تا مقتدرانه و با ۹ امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

گرجستان برای نخستین بار حضور در مسابقات یورو را تجربه می‌کند و آن‌ها در اولین بازی خود مقابل ترکیه علی رغم شکست ۳ بر یک عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. آن‌ها در بازی دوم شان مقابل جمهوری چک به تساوی یک بر یک دست یافتند.

 در بازی سوم نیز پرتغالی که به جز کریستیانو رونالدو به بازیکنان اصلی اش استراحت داده بود را با ۲ گل شکست دادند تا با کسب ۴ امتیاز و به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

اسپانیا در ۷ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها ۶ بار مقابل گرجستان پیروز شده است. اسپانیا در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ دو بار با نتیجه ۷ بر ۱ در خارج از خانه و ۳ بر ۱ در خانه گرجستان را شکست داد. گرجستان تنها یک بار در تاریخش از تیمی  ۷ گل دریافت کرده است.

تنها پیروزی گرجستان مقابل اسپانیا در یک بازی دوستانه در ژوئن ۲۰۱۶ در تفلیس رقم خورده است.

اسپانیا در سه حضور اخیر خود در تورنمنت‌های بزرگ (جام جهانی/یورو) در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است.

اسپانیا تاکنون در هر سه بازی خود در یورو ۲۰۲۴ دروازه خود را بسته نگه داشته است. آخرین باری که آنها در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی/یورو) چهار کلین شیت متوالی ثبت کردند، در سال ۲۰۱۲ بود که در نهایت نیز فاتح یورو شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار