یورو ۲۰۲۴؛

سوئیس ۲ - ۰ ایتالیا/ برلین این بار برای آتزوری خوش یمن نبود + فیلم

ایتالیایی‌ها یک بار در سال ۱۹۳۶ در ورزشگاه المپیک برلین قهرمان المپیک شدند و یک بار هم در سال ۲۰۰۶ در این ورزشگاه قهرمانی جام جهانی را جشن گرفتند، اما این بار این ورزشگاه برایشان خوش یمن نبود.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز با جدال ایتالیا و سوئیس آغاز شد. مسابقه‌ای که در نهایت با پیروزی دو بر صفر سوئیس و حذف ایتالیا خاتمه یافت.
 
این دیدار در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد. جایی که ایتالیایی‌ها از آن خاطره‌ای بسیار خوش دارند و در آخرین حضورشان در این ورزشگاه، با پیروزی مقابل فرانسه در ضربات پنالتی، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شده بودند، اما این بار اوضاع بر وفق مراد آتزوری نبود.
 
درحالیکه خیلی‌ها امیدوار بودند ایتالیا در مراحل حذفی عملکردی بهتر ‏از مرحله گروهی داشته باشد و لوچانو اسپالتی هم در نشست خبری ‏این مسابقه وعده مشابهی داده بود ولی از شروع مسابقه شاهد ایتالیایی بی‌رمق بودیم و سوئیس با نمایشی بسیار بهتر، ایتالیا را در زمین خودش محبوس کرد و در دقیقه ۳۷ مزد برتری خودشان را گرفتند.  سوئیسی‌ها ‏در میانه میدان به راحتی جلو آمده و به محوطه جریمه ایتالیا نزدیک ‏شدند. توپ در سمت چپ به وارگاس رسید. او به داخل زد و ارسالی ‏دقیق به درون محوطه جریمه داشت. رمی فرویلر توپ را کنترل کرد و  با شوت پای چپ گوشه دروازه ایتالیا را هدف قرار داد. دوناروما که دقایقی قبل از این گل یک توپ بسیار عالی را در مصاف تک به تک مهار کرده بود، این بار از فاصله نزدیک نتوانست مانع گل خوردن تیمش شود و سوئیس یک بر صفر پیش افتاد.
 
 
حتی این گل هم روند مسابقه را تغییر نداد و بازی با همین یک گل در نیمه نخست به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم نه تنها از شرایط متفاوت خبری نبود بلکه ایتالیایی‌ها به محض ‏ورود به میدان غافلگیر شدند و روبن وارگاس که پاس گل اول را به ‏فرویلر داده بود در همان ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم دروازه آتزوری را ‏باز کرد. ‏وارگاس توپ را با یک شوت کات‌دار تماشایی به بالای ‏دروازه ایتالیا دوخت و دوناروما هر چه به بدنش کش و قوس داد ‏نتوانست جلوی این ضربه تماشایی را بگیرد.
 
 
در ادامه مسابقه هم شاهد حملات بی رمق تیم بی انگیزه اسپالتی بودیم و به جز یکی دو صحنه، نتوانستند خطر خاصی روی دروازه زومر ایجاد کنند و در نهایت با همان دو گل شکست خوردند.
 
مدافع عنوان قهرمانی پس از شانس آوردن در مرحله گروهی و صعود با گل لحظه آخری ماتیا زاکانی، در مرحله یک هشتم هیچ چیزی برای ارائه نداشت و با عملکردی فاجعه‌بار در تمامی خطوط به جز دروازه، خیلی زود با یورو ۲۰۲۴ خداحافظی کرد. در سمت مقابل، سوئیس روند فوق‌العاده خود در مرحله گروهی را در یک هشتم هم ادامه داد و با یک نمایش منظم و کاملا مسلط، ایتالیای سردرگم را شکست داد و البته انتقام شکست سه بر صفر در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ را هم از آتزوری گرفت. تیم مورات یاکین سزاوارانه به جمع هشت تیم برتر یورو ۲۰۲۴ راه یافت. سوئیس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده جدال انگلیس و اسلواکی خواهد رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار