فدراسیون جودو روسیه المپیک پاریس را تحریم کرد

فدراسیون جودو روسیه اعلام کرد هیچ ورزشکاری را به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعزام نخواهد کرد.

فدراسیون جودو روسیه اعلام کرد هیچ جودوکاری از این کشور در بازی‌های المپیک پاریس شرکت نخواهد کرد. این فدراسیون شرایط تحقیرآمیز را دلیل انصراف نمایندگان این کشور در المپیک اعلام کرد.

در حالی که ۱۷ جودوکار روسی موفق شده بودند مستقیماً سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس را به دست بیاورند، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تنها به چهار نفر از آنها اجازه شرکت داد و به همین خاطر فدراسیون جودوی روسیه نیز اعلام کرد هیچ ورزشکاری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت نمی‌کند.

فدراسیون جودو روسیه تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک را تصمیمی غیرورزشی دانست و آن را محکوم کرد و خواستار اصلاح کمیته بین المللی المپیک شد. در بیانیه این فدراسیون آمده است: همه می‌توانند درک کنند که بدون ورزشکاران روسی، مسابقات جودو در بازی‌های المپیک اعتبار ندارد و قهرمانان از کسب طلا در رویدادی که به خاطر نبود ورزشکاران روسیه سطح بالایی نخواهد نداشت راضی نخواهند بود.

این اتفاق بیشتر به سود تدی راینر فرانسوی است. قهرمان دو دوره المپیک حالا جدی‌ترین رقیبش را در بازی‌ها نخواهد دید. اینال تاسویف، قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳ در دسته بالای ۱۰۰ کیلوگرم جدی‌ترین رقیب "خرس فرانسوی" برای رسیدن به طلای المپیک بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار