شاهرخی: بازی‌های انتخابی جام جهانی دیدار‌های تدارکاتی برای تیم ملی هستند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم همه این بازی‌های انتخابی جام جهانی می‌تواند دیدار‌های تدارکاتی برای تیم ملی باشد.

همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قرعه تیم ملی ایران برای مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: این جزو خوش شانسی‌های تیم ملی ایران است که با توجه به شرایط موجود در این گروه قرار گرفته است. به نظرم همه این بازی‌ها می‌توانند دیدار‌های تدارکاتی خوب برای تیم ملی باشند.

شاهرخی درباره اینکه کدامیک از تیم‌های امارات، کره شمالی، قرقیزستان، ازبکستان و قطر می‌توانند حریفان سختی برای تیم ملی ایران باشند، گفت: به نظرم هیچ کدام از این تیم ها حریف سختی برای تیم ملی نیستند، چون ما از همه لحاظ به این تیم‌ها مسلط هستیم. وقتی ما از قطر بترسیم به چه صورت می‌خواهیم به جام جهانی برویم.  به هر حال راه رسیدن به جام جهانی گذشتن از تیم‌های امارات، قطر، ازبکستان، قرقیزستان و کره شمالی  است به شرطی که همه چیز در جای خودش باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه ما برای صعود از گروهمان در جام جهانی مشکل داریم، گفت: این حرف‌ها رویا هست و فرقی بین رویا و واقعیت وجود دارد. به طور مسلم با توجه به شرایط  اقتصادی که فیفا درست کرده و همه دنیا را شریک جام جهانی کرده است، از لحاظ اقتصادی سود بسیاری را می‌برد. در نهایت تیم‌های درجه دوم و سوم در مسابقات جام جهانی  شرکت می‌کنند.  این ۴۸ تیم که به جام جهانی راه می‌یابند باز هم بعد تبلیغاتی و مالی اش به بعد فنی اش اولویت دارد. مرحله سخت جام جهانی از ۱۶ تیم شروع می‌شود و مسئله‌ای که در گذشته اتفاق می‌افتاد  و از هر قاره ۲ و ۳ تیم به جام جهانی می‌رفتند و از قاره آسیا یک تیم به این رقابت‌ها می‌رفت. اگر یادتان باشد ایران  در زمان قدیم یک الی ۲ مرتبه به جام جهانی رفت و آن واقعیت فوتبال بود، اما اکنون ۴۸ تیمی بودن جام جهانی سیاست فوتبال است. به نظرم فوتبال واقعی همان حضور ۱۸ تیم در جام جهانی بود که همه تیم‌ها با ملامت در منطقه و قاره خود اول می‌شدند تا به این رقابت‌ها بروند و بعد در بین ۱۶ تیم می‌گفتیم کدام تیم بهتر یا بدتر است. به نظرم این دفعه حتی تیم‌های درجه سوم هم می‌توانند در جام جهانی شرکت کنند.

او درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۲۶ رخ می‌دهد، گفت: من در کار تیم ملی نمی‌توانم دخالتی داشته باشم، چون اصلا ارتباطی به من ندارد و از نزدیک شاهد اتفاقات تیم ملی نیستم تا اظهار نظر کنم. البته معتقدم که این مسابقات مقدماتی می‌تواند در پست‌هایی جوانگرایی شود، اما باز باید دقت کنیم که مراحل بالاتر جام جهانی جای جوانگرایی نیست. ما هیچ پدیده‌ای و بازیکن شاخصی در لیگ امسال نداشتیم به خاطر همین دوباره همان بازیکنان مسن بازی خواهند کرد. همه بازیکنان هم رکورد می‌زنند که چند بار در جام جهانی شرکت کردند. اگر سردار آزمون و مهدی طارمی  از تیم ملی بروند بازیکن جانشین وجود ندارد تا جای این ۲ بازیکن را بگیرند.  

شاهرخی درباره اینکه کدام تیم‌ها به جز ایران می‌توانند به جام جهانی صعود کنند، گفت: شانس تیم‌های قطر و ازبکستان برای صعود به جام جهانی بیشتر از مابقی تیم‌ها است. تیم قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است و تیم ازبکستان هم در مرحله قبل با تیم ملی ایران همگروه بود و عملکرد خوبی از خود نشان داد.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار