کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان گردشگرپذیر گیلان

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: گیلان قبل از تعطیلی بیمارستان‌های فامیلی، توتونکاران و قائم (عج) رشت، یک هزار و ۲۰۰ تخت کم داشت.

مهدی فلاح، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان گیلان و حادثه رخ داده در بیمارستان قائم (عج) رشت گفت: حادثه آتش‌سوزی این بیمارستان ابعاد مختلفی دارد و کسانی که در هر ۳ مرحله قبل، حین و بعد از این حادثه کوتاهی کردند، باید شناسایی شوند که این مسئله نیازمند یک سری بررسی‌های جامع‌تر است.

او بر ضرورت تقویت و افزایش نظارت‌ها از جهت ایمنی سازه و قسمت‌های مختلف مراکز درمانی که احتمال آتش‌سوزی و ایجاد بحران در آن وجود دارد، تأکید کرد و افزود: در کمپ ترک اعتیاد لنگرود نیز یک سری اصول ایمنی به درستی رعایت نشده بود.

این نماینده مجلس دوازدهم همچنین تصریح کرد: اورژانس‌های گیلان جوابگوی این حجم از جمعیت و مسافران استان نیستند و قبل از تعطیلی ۳ بیمارستان فامیلی، توتونکاران و قائم (عج) رشت، حدود یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری کم داشتیم و همین طور تعداد تخت‌هایمان در حال کمتر شدن است. 

به گفته فلاح، در صورت راه‌اندازی بیمارستان سایت لاکان رشت هم همچنان حدود هزار تخت کم داریم، لذا با توجه به منابع اندک، باید هدفمند عمل کرده و جا‌هایی که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند مورد توجه باشند و منابع لازم به سمت این مکان‌ها هدایت شود. 

او گفت: با در نظر گرفتن مبحث جوانی جمعیت نیز تعداد تخت‌های بخش NICU، بخش زنان و اطفال در بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این قسمت‌ها هم سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد. 

 پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان سایت لاکان رشت 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان سایت لاکان رشت که قبل از دولت شهید رئیسی، پیشرفت ۴۰ درصدی داشت، ظرف مدت ۳ سال در دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید و تجهیزات بیمارستان هم آماده نصب است.

فلاح با تأکید بر اینکه استان گیلان به بیمارستان‌های دیگری هم نیاز دارد، یادآور شد: بعضی بیمارستان‌های رشت قدمت بالای ۸۰ تا ۱۰۰ ساله دارند که اکنون با فرسایش سازه در این بیمارستان‌ها هم مواجه هستیم.

او تصریح کرد: بیمارستان پورسینای رشت هم نیازمند افزایش تخت‌های اورژانس است و معتقدیم به تناسب افزایش هر تخت در مرکز درمانی باید تعداد پرسنل و حقوق و مزایای آنان نیز افزایش یابد که مطالبه این قشر است. 

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.