شناسایی یک بیمار مبتلا به نیش پشه آئدس در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری‌های ناشی از نیش پشه آئدس در گیلان خبر داد و گفت: باید موارد بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این رابطه جدی گرفته شود.

دومین نشست پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت پشه آئدس با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمدعلی ویشگاهی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، معاونین و مدیریان ستادی دانشگاه و دیگر اعضا در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: این انتخابات در راستای خدمت بی منت دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی بوده و  باید تا استقرار دولت آینده با همان شدت و قوت ادامه یابد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع پشه آئدس در گیلان، افزود: یک مورد مبتلا به بیمارهای منتقله ناشی از نیش پشه آئدس در شهرستان املش شناسایی و تائید شده که پس از بازگشت از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و سریعا در ایزوله قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی توسط مردم و مسوولان ، گفت: مبانی بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیمارهای منتقله از نیش پشه آئدس ضروری است.
دکتر آشوبی با بیان اینکه در بروز و شیوع بیماری ها، اطلاع رسانی و شفافیت بسیار مهم است، تصریح کرد: نظام سلامت هیچ چیز برای پنهان کردن ندارد و بهترین شویه اطلاع رسانی به موقع، شفاف و به اندازه است.
وی آموزش به مردم به ویژه توسط بهورزان و مراکز جامع خدمات سلامت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید تمامی مراکز سلامت محور و سامانه های ارتباطاتی مردم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله 4401 مجددا فعال شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت جمع آوری و فروش املاک و اثاثیه مازاد در محوطه های مراکز سلامت محور و برگزاری دوره های آموزشی برای کلیه کارکنان نظام سلامت خصوصی و دولتی در تمامی سطوح تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و روئسای بیمارستان های استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.

برچسب ها: پشه ، بهداشت ودرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.