علت مسمومیت شهروندان رضوانشهری به آب آشامیدنی ربط ندارد

شرکت آب و فاضلاب گیلان اعلام کرد: پس از بررسی میدانی و آزمون‌های کیفی آب شهرستان رضوانشهر مشخص شد مسمومیت مشترکان این شهرستان به مصرف آب شبکه توزیع ربط ندارد.

با توجه به مطلب منتشر شده با عنوان مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهر با علایم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی آب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، پاسخ شرکت آب و فاضلاب گیلان برای تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر شد:
این شرکت اعلام کرد: بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه جمعه ۸/۴/۱۴۰۳ و بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده، آزمون‌های کلرسنجی، کدورت سنجی و دیگر بررسی‌های میدانی انجام و گزارشی تهیه شد که خوشبختانه وضعیت کیفیت آب آشامیدنی از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب ارزیابی شد و در نتیجه هیچ گونه ارتباطی بین مسمومیت مشترکان در رضوانشهر و مصرف آب شرب شبکه توزیع در این شهرستان وجود ندارد. 
در ادامه این جوابیه آمده است: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارش‌های بهره برداری، هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع در روز‌های اخیر گزارش نشده است. 
شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه اعلام کرد:برای اطمینان از کیفیت مطلوب آب آشامیدنی رضوانشهر، عملیات شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر دیشب انجام شده و کلر باقیمانده در آب در محدوده استاندارد افزایش یافت. 
همچنین ساعت ۵ صبح امروز ۹ تیر ۱۴۰۳، دوباره از آب منطقه عملیات نمونه برداری و کلرسنجی انجام شد که نتیجه آن، مطلوب بودن کلر باقیمانده آزاد در تمامی نقاط شبکه توزیع را نشان داد. 
ضمن اینکه در خبر پخش شده از خبر گیلان و در توضیحات فرماندار محترم شهرستان رضوانشهر، هیچگونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب آشامیدنی شهر رضوانشهر مطرح نشده بود.

 

برچسب ها: مسمومیت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.