وزیر ورزش: جامعه ورزش حضور پرشوری در انتخابات خواهد داشت + فیلم

وزیر ورزش و جوانان بر حضور گسترده جامعه ورزش در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

 کیومرث هاشمی در حاشیه حضور در ورزشگاه شیرودی برای دادن رای، گفت: به مردم شریف ایران این روز را تبریک می‌گویم. روز سرنوشت مردم و جامعه ورزش است که همواره با حضور خودشان نشان داده‌اند وفادار به انقلاب اسلامی هستند. امروز انتخابات چهاردهمین دوره را برگزار می‌کنیم و ان‌شاءالله همانطور که مقام معظم دهبری تاکیدشان حضور پرشور مردم در انتخابات است، جامعه ورزش هم حضور پررنگی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری با هماهنگی‌های انجام شده صندوق اختصاصی در تهران و سایر نقاط کشور پیش بینی کردیم تا جامعه ورزش بتوانند با فراغ بال بیشتری در انتخابات حضور داشته باشند و در سرنوشت کشور مشارکت کنند.

وی درباره توقع جامعه ورزش از رییس جمهور بعدی، گفت: وقتی که دولتی مستقر می‌شود وزرا به عنوان نمایندگان دولت موظف هستند سیاست‌های دولت را دنبال کنند و در کنار آن نیاز‌های مختلف بخش‌های مختلف را برآورده کنند. یکی از موضوعات و دغدغه جامعه ورزش دسترسی به امکانات ورزشی است. ما در این مدت سعی کردیم پروژه‌های نیمه تمام را که سال‌ها از دهه ۸۰ باقی مانده بود در اولویت قرار دهیم. بالای ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام را به مرحله بهره برداری رساندیم و امیدوارم سایر پروژه‌ها هم به اتمام برسد و در دسترس مردم قرار گیرند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما از زمانی که مستقر شدیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شدند که انتخابات ۱۴ فدراسیون را برگزار کردیم و انتخبات ۴ فدراسیون باقی‌مانده نیز طی هفته‌های جاری برگزار خواهد شد. طبق دو برنامه مهم و اساسی که قانونگذار مشخص کرده دنبال این هستیم که آمایش ورزش سرزمینی را اجرا کنیم که عدالت را به ورزش برمی‌گرداند. امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار مجموعه ورزشی که توسط بخش خصوصی و دولتی ساخته شده نقطه گذاری شده تا بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه واگذار شود. در تکمیل آن نیز طرح ملی پیشرفت ورزش کشور را دنبال می‌کنیم. از بدو تولد هر فرد بحث ورزش بنیادین را شروع کردیم و، چون محور آن خانواده است معاونت ورزش بانوان متولی این طرح خواهد بود. در باقی کار نیز آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگر فعالیت ورزش همگانی و قهرمانی خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: این طرح به شکلی است که هرکس علاقمند به ورزش همگانی برای حفظ سلامت است تا پایان عمر این شرایط را خواهد داشت و کسی هم که استعداد دارد و می‌تواند در حوزه قهرمانی کار کند می‌تواند مسیر قهرمانی خود را طی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار