مسمومیت ۷ نفر از جانباختگان بیمارستان قائم رشت با گاز CO مثبت شد

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ۷ نفر از جانباختگان حریق بیمارستان قائم (ع) رشت مثبت شده است.

دکتر علی سلیمان پور، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان امروز (چهارشنبه ۶ تیر ماه) گفت: چند ساعت بعد از حادثه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت پیکر‌های ۸ نفر از جانباختگان این حادثه به پزشکی قانونی ارسال شد.

او افزود: پیکر‌های دریافتی مورد بررسی، کالبدگشایی، نمونه برداری و آزمایشات مرتبط قرار گرفت که در آزمایش سم شناسی ابتدایی از نظر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در ۷ مورد مثبت و یک مورد منفی اعلام شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه علت فوت بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایشات جانباختگان اعلام می‌شود، تصریح کرد: اکنون از نظر ما علت فوت تحت بررسی بوده و جواب آزمایش به طور کامل پس از انعکاس پزشک معاینه و در صورت ضرورت بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی و بر اساس جمع بندی اطلاعات، از نظر کارشناسی علت فوت این افراد مشخص خواهد شد.

دکتر علی سلیمان پور همچنین گفت: پیکر یک نفر دیگر از جانباختگان حادثه حریق بیمارستان قائم (ع) رشت نیز بعد از فوت در یکی از مراکز درمانی، به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که نتیجه علت فوت این مورد نیز بعد از ارزیابی، نمونه برداری و بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی اعلام می‌شود.

آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، حوالی بامداد سه شنبه ۲۹ خرداد ماه رخ داد که با تلاش نیرو‌های آتش نشانی رشت مهار شد و بیماران بستری در این بیمارستان هم به سایر مراکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه ۹ تن از این بیماران جان باختند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.