استفاده مثبت هند از هوش مصنوعی در انتخابات خود

در میانه افزایش واهمه از هوش مصنوعی، نامزد‌های هندی در انتخابات امسال این کشور از این فناوری برای تقویت ارتباط با رای‌دهندگان استفاده کردند.

هند انتخابات خود را که بزرگ‌ترین انتخابات جهان لقب گرفت، پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) با بیش از ۶۴۰ میلیون رای به پایان رساند. اگرچه طی فرآیند رای‌گیری و پیش از آن برخی افراد از هوش مصنوعی برای اهداف منفی مثل جعل هویت نامزد‌ها استفاده کردند، اما در اکثر موارد نامزد‌ها و فعالان انتخاباتی این فناوری را در جهت سازنده به کار بستند.

به گزارش پی‌بی‌اس، احزاب سیاسی هند حدود ۵۰ میلیون دلار برای تولید محتوای مجاز با هوش مصنوعی هزینه کردند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود داشته باشند و به نظر می‌رسد که این تصمیم تا حد زیادی موفق بوده است. راهبردشناسان سیاسی هندی مدت‌هاست که تاثیر شخصیت و احساسات نامزد‌ها را بر رای‌دهندگان تشخیص داده و شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت پیام رسانی خود کردند.

به طور مثال مردم تماس‌هایی از مقامات محلی خود دریافت می‌کردند تا با آنها در خصوص مسائل و مشکلات شهر و ایالت آن‌ها صحبت کنند؛ این در حالی بود که مقام محلی مذکور در واقع یک هوش مصنوعی بود که با آنان صحبت می‌کرد. 

از سوی دیگر، حزب بهاراتیا جاناتا از کسب‌وکار‌های نوپای هوش مصنوعی کمک گرفت تا ویدئو‌های شخصی‌سازی شده را برای برخی رای‌دهندگان تولید کرده و در پیام‌رسان واتس‌اپ برای آنان ارسال کند. در این ویدئو‌ها به رای‌دهندگان توضیح داده می‌شد که چه مزایای دولتی دریافت کرده‌اند و در نهایت از آنان خواسته می‌شد که به شخص مورد نظر رای دهند. 

از آن گذشته، مدت‌ها پیش از انتخابات نارندرا مودی، نخست وزیر هند هنگام سخنرانی برای جمعیت بزرگی که چند زبان گوناگون داشتند، از راه‌اندازی فناوری جدید هوش مصنوعی خود خبر داد و از مخاطبان خواست تا هدفون خود را گذاشته و سخنرانی او را که بلادرنگ ترجمه می‌شد، بشنوند. مودی در کشوری با ۲۲ زبان رسمی و تقریبا ۷۸۰ زبان ثبت شده غیر رسمی ابزار‌های هوش مصنوعی را به کار گرفت تا بتواند با رای دهندگان از زبان‌های دیگر ارتباط بگیرد. او و حزبش از سال ۲۰۲۲ تا کنون از هوش مصنوعی ارائه شده در یک اپلیکیشن برای ترجمه سخنرانی‌های او به زبان‌های تلوگو، تامیل، مالایالام، کانادا، اودیا، بنگالی، مراتی و پنجابی استفاده می‌کنند.

با این حال، هوش مصنوعی کاربرد‌های مخرب خود را نیز در این انتخابات نشان داد و در مواردی از آن برای لفاظی‌های خشونت‌آمیز یا ساخت تصاویر توهین‌آمیز استفاده شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار