عید قربان برای کودکان غزه در غم و اندوه فرا می‌رسد

در ادامه حملات رژیم صهیونیستی و قحطی غزه که روز به روز در حال گسترش است، مردم غزه می‌گویند امسال نمی‌توانند عید قربان را جشن بگیرند.

در حالی که مسلمانان سراسر جهان برای جشن عید قربان آماده می‌شوند، مردم غزه پس از هشت ماه جنگ و بیش از ۳۷ هزار شهید نمی‌توانند این عید را مانند دیگران جشن بگیرند.

به گزارش الجزیره، یکی از کودکان غزه در ویدیویی که در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده می‌گوید: «اصلا در غزه چیزی وجود ندارد که نشان دهنده عید یا حتی شادی باشد ... ما پیش‌تر هم ماه مبارک رمضان و عید فطر را پشت سر گذاشتیم و نتوانستیم این اعیاد را جشن بگیریم». 

او در ادامه گفت: «اکنون عید قربان نزدیک است و ما چیزی نداریم. نه دامی برای قربانی کردن و نه پولی برای خرید لباس‌های جدید. ما چیزی جز کشتار و ویرانی نداریم. عید در میانه غم و اندوه فرا می‌رسد».

پیش از این رسانه‌ها اعلام کردند در شمال نوار غزه که بدترین وضعیت را از نظر میزان گرسنگی دارد، مردم نمی‌توانند سبزیجات، میوه و گوشت تهیه کنند و فقط با خوردن نان زنده‌اند. در همین حال، غذا‌هایی که در بازار پیدا می‌شود با قیمت گزاف به فروش می‌رسد و به طور مثال قیمت یک کیلو پیاز به ۷۰ دلار رسیده است. 

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: «بخش قابل توجهی از جمعیت غزه اکنون با گرسنگی فاجعه بار و شرایط قحطی مانند مواجه هستند». به گفته او بیش از ۸ هزار کودک زیر پنج سال در غزه مبتلا به سوء تغذیه حاد هستند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: قحطی ، نوار غزه ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کشتار، قتل عام و نسل کشی بیش از 15 هزار کودک بی گناه در مدت 8 ماه در نوارغزه به دست اشغالگرانو در سایه سکوت بی شرمانه مدعیان دروغین حقوق بشر شرم آور و تاسف بار است
آخرین اخبار