تولید ۱۴هزار و ۴۰۰تن تخم‌مرغ در لرستان؛ کمبود مرغ نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید سالانه ۱۴هزار و ۴۰۰تن تخم‌مرغ در این استان خبر داد.

سیدعماد شاهرخی با اشاره به وضعیت لرستان تولید مرغ در لرستان، گفت: تولید مرغ این استان در ابتدای دولت سیزدهم ۷۳ هزار تن بود و این میزان به ۹۳ هزار تن در پایان سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

او اضافه کرد: تولید مرغ در لرستان حداقل ۳۰ درصد بیش از نیاز این استان در سال ۱۴۰۰ بود و تولید مرغ در این سال از رشد ۲۸ درصدی برخوردار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به منجمدسازی بیش از ۳ هزار تن مرغ مازاد این استان از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیان کرد: این مرغ‌ها در صورت نیاز و با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

شاهرخی با بیان کشتار شبانه ۲۴۰ تن مرغ در لرستان، یادآور شد: حداکثر مصرف مرغ در این استان ۱۶۰ تن است و بخشی از مرغ تولیدشده به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

او با اظهار به صادرات مازاد مرغ لرستان به کشور‌های همسایه، اذعان کرد: هیچ‌گونه کمبود مرغ در این استان وجود ندارد و ذخیره‌سازی این محصول نیز به‌میزان کافی انجام شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ضرورت احیای واحد‌های راکد بخش کشاورزی در این استان، اعلام کرد: ۲۵۰ واحد غیرفعال به چرخۀ تولید بازگشت.

شاهرخی با عنوان کرد: تولید تخم‌مرغ لرستان در ابتدای دولت سیزدهم ۷ هزار و ۵۰۰ تن به‌صورت سالانه بود و این میزان اکنون به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن و رشد ۹۲ درصدی رسیده‌است.

 

برچسب ها: تخم مرغ ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.