اعلام آمادگی ۹۰ موکب لرستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: ۹۰ موکب لرستان ثبت نام خود را در سامانه موکب داران برای دریافت مجوز و خدمت رسانی به زائران اربعین کامل کرده اند.

اصغر حقی پور گفت: پارسال ۱۳۳ موکب از لرستان در ایام اربعین به زایران خدمت ارایه دادند که از این مجموع ۵۲ موکب در عراق و ۸۱ موکب نیز در کشورمان حضور داشتند.

وی افزود: اگر موکبی دستورالعمل ها را رعایت نکند یا مجوز فعالیت را اخذ نکرده باشد اجازه فعالیت نخواهد داشت.

مدیر اجرایی ستاد اربعین نیز در این جلسه افزود: پارسال موکبی در مرز مهران به نام ستاد اربعین حسینی لرستان استقرار یافت که مورد توجه زائران قرار گرفت.

عباس علیشاهی ادامه داد: ۱۸۰ هزار پرس غذا، ۱۵۰ هزار میان وعده، ۱۳۰ هزار بطری آب و سه هزار قالب یخ توزیع و همچنین تعداد سه هزار نفر زایر در این موکب اسکان داده شد و جزو پنج استان برتر در خدمات دهی به زایران معرفی شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز افزود: ۱۶۵ دستگاه اتوبوس با ظرفیت جابجایی روزانه پنج هزار و ۵۰۰ نفر برای ایام اربعین آماده شده اما با توجه به محدودیت ناوگان حمل و نقل عمومی انتظار می رود رسانه ها نسبت به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز اقدام نمایند.

عارف امرایی افزود: همچنین خط،کشی، نصب علایم و روکش آسفالت جاده ها نیز در دستور کار قرار گرفته و با شدت ادامه می یابد و از شرکت نفت منطقه لرستان نیز انتظار می رود از هم اکنون لیست جایگاه هایی که باید ناوگان عمومی از طریق انها سوخت گیری کنند را معرفی نمایند.

وی عنوان کرد: پنج درصد هزینه بلیط بابت عوارض به شهرداری پرداخت می شود که اگر شهرداری در طول این یک ماه محرم این هزینه را معاف کند ایجاد انگیزه ای برای مسافران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.