زیرساخت‌های تولید ۲ برابری خاویار در لرستان فراهم شد

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ظرفیت تولید خاویار در استان با برنامه ریزی های صورت گرفته و مجتمع های در دست ساخت به ۲ برابر افزایش می یابد.

کیارش بیرانوند در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهیان خاویاری دورود اظهار کرد: با افتتاح مجتمع‌های جدید رومشکان، درب گنبد، رنگین بان و سپید دشت ظرفیت گوشت خاویاری استان به زودی به بیش از پنج هزار تن و تولید خاویار به بیش از ۲۰ تن می‌رسد.

وی اضافه کرد: اکنون چهار مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در لرستان فعال است که یک هزار تن گوشت و ۱۰ تن خاویار تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته ماهی خاویاری در استان تولید نمی شد افزود: طی چند سال اخیر، پرورش این گونه ارزشمند با وارد کردن بچه ماهی از استان‌های شمالی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به ثبت رکورد پرورش و تولید خاویار توسط لرستان عنوان کرد: ظرفیت هایی که در حوزه پرورش ماهیان خاویاری استان ایجاد شده و در حال احداث است پس از بهره برداری به اندازه ظرفیت کل مجتمع‌ها و مزارع خاویاری کشور خواهد بود.

بیرانوند با اشاره به اینکه چندین مجوز پرورش ماهیان خاویاری در بروجرد، ازنا، دورود و پلدختر صادر شده است افزود: همچنین مجوز تولید یک مجتمع هزار تنی پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۱۰ تن خاویار صادر شده است که به نتیجه رسیدن مجتمع‌های در حال ساخت مستلزم حمایت ویژه استاندار، نمایندگان و سازمان مدیریت استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پارسال برای نخستین بار در غرب کشور یک فیل ماهی ۹۰ کیلویی با ۱۰ کیلو خاویار در یکی از مزارع ماهی شهرستان دورود پرورش یافت ادامه داد: لرستان ظرفیت فوق العاده و کم نظیری در تولید ماهیان سردآبی و گرمابی دارد و با تولید سالانه بیش از ۳۷ هزار تن انواع ماهی رتبه نخست را در استان‌های غیرساحلی، به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.